Radom cały czas po stronie CNG. Kolejne MEGA zakupy
5 lutego MPK Radom ogłosił przetarg na dostawę w formie leasingu operacyjnego 5 szt. fabrycznie nowych autobusów miejskich, klasy MEGA, o długości 18 m zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG.
Z racji zakupu z własnego portfela, MPK wybrało formę zakupu w postaci 10-letniego leasingu. Po zamknięciu tego zamówienia przewoźnik będzie miał w swojej flocie ponad 40 gazowców.
Autobusowe formalności
W zakresie wymogów finansowych mamy:
- wadium w wysokości 150 000 PLN
- środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 8 000 000 PLN
- OC na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 8 000 000 PLN.
W zakresie doświadczenia MPK stawia wymóg, aby oferent wykonał w okresie ostatnich 3 lat jednego lub więcej zamówień co najmniej 5 sztuk autobusów miejskich 18 m zasilanych sprężonych gazem ziemnym CNG.
W zakresie leasingu przewoźnik stawia takie wymagania:
a) okres leasingu - 120 miesięcy.
b) opłata wstępna w wysokości 0%;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Termin składania ofert upływa 11 marca.
Gazowo – elektryczny mix
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu – korzystając z unijnych funduszy zakupiło aż 19 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych marki Solaris. 10 egzemplarzy Urbino 12 electric już jeździ po mieście, a 9 kolejnych jest w trakcie produkcji. Do tego przy pętli na ul. Królowej Jadwigi zbudowana zostanie stacja szybkiego ładowania pantografowego. To oznacza, że w lipcu po ulicach Radomia będzie jeździło 19 "elektryków", z czego te najnowsze będą obsługiwały linię nr 3 z Idalina na Michałów.
A to jeszcze nie jest ostatnie elektryczne słowo Radomia , bo miasto złożyło wniosek do Zielonego Transportu Publicznego na kolejne elektrobusy.
Natomiast najnowszy zamówienie pokazuje, że MPK nie zapomina o gazowej części swojego taboru i cały czas chce ją rozwijać. Przypomnijmy, że radomskie gazowce to 37 pojazdów, w w tym modele
- 28 szt. Urbino 12 CNG z lat 2006-2010;
- 9 szt. Urbino 18 CNG z lat 2009-2014