Pytania o gdańskie przegubowce
W Gdańskim przetargu na dostawę 8 autobusów niskopodłogowych przegubowych również wpłynęły pytania do zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:
Pytane 1: Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ §5 ustęp 6 napisał: Termin usunięcia wad ujawnionych w okresie gwarancji, z zastrzeżeniem zapisu ust.7 pkt. b-d, wynosi max. 7 dni od daty powiadomienia Wykonawcy faksem. W przypadku gdy zaistnieje konieczność wydłużenia terminu usunięcia wad ponad 7 dni Wykonawca jest zobowiązany zapewnić nieodpłatnie autobus zastępczy lub zapłacić ryczałtową kwotę w wysokości 800 PLN netto za każdy dzień wydłużenia terminu usunięcia wad ponad 7 dni, niezależnie od obowiązku zapłaty kary umownej. Wykonawca zobowiązany jest odebrać do naprawy i dostarczyć po naprawie autobus do siedziby Zamawiającego w terminie umożliwiającym wykonanie naprawy zgodnie z zapisem zdania pierwszego na swój koszt.
Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany powyższego zapisu na następujący: 'Termin usunięcia wad ujawnionych w okresie gwarancji, z zastrzeżeniem zapisu ust.7 pkt. b-d, wynosi max. 7 dni roboczych od daty powiadomienia Wykonawcy faksem. W przypadku gdy zaistnieje konieczność wydłużenia terminu usunięcia wad ponad 7 dni roboczych Wykonawca jest zobowiązany zapewnić nieodpłatnie autobus zastępczy lub zapłacić ryczałtową kwotę w wysokości 800 PLN netto za każdy dzień wydłużenia terminu usunięcia wad ponad 7 dni roboczych, niezależnie od obowiązku zapłaty kary umownej. Wykonawca zobowiązany jest odebrać do naprawy i dostarczyć po naprawie autobus do siedziby Zamawiającego w terminie umożliwiającym wykonanie naprawy zgodnie z zapisem zdania pierwszego na swój koszt.
Odpowiedź ZKM: Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany zapisu.
Pytnie 2: Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ §5 ustęp 7 napisał: a) Za wady masowe uznaje się wady tego samego rodzaju, które mogą mieć charakter konstrukcyjny, materiałowy, technologiczny lub montażowy, powstałe z winy producenta, które wystąpiły w co najmniej 3 dostarczonych autobusach, w okresie:
– gwarancji mechanicznej dla silnika bez osprzętu, automatycznej skrzyni biegów bez osprzętu i mostu napędowego określonej w ust.1,
– gwarancji dla szkieletu nadwozia i podwozia określonej w ust. 2 i 4,
– gwarancji dla powłok lakierniczych określonej w ust. 3.
Czy Zamawiający potwierdza możliwość zmiany zapisu na następujący?:
a) Za wady masowe uznaje się wady tego samego rodzaju, w tych samych komponentach, które mogą mieć charakter konstrukcyjny, materiałowy, technologiczny lub montażowy, powstałe z winy producenta, które wystąpiły w co najmniej 3 dostarczonych autobusach, w dowolnym dwunastomiesięcznym okresie, w okresie:
·gwarancji mechanicznej dla silnika bez osprzętu, automatycznej skrzyni biegów bez osprzętu i
mostu napędowego określonej w ust.1,
·gwarancji dla szkieletu nadwozia i podwozia określonej w ust. 2 i 4,
·gwarancji dla powłok lakierniczych określonej w ust. 3.
Odpowiedź ZKM: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisu.
Pytanie 3: Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ §5 ustęp 7 litera d) napisał:
d) W przypadku gdy wady masowe mogą skutkować wystąpieniem uszkodzenia w krótkim okresie czasu w większej liczbie autobusów, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego (maksymalnie 7 dni) wykonania naprawy prewencyjnej w zagrożonych uszkodzeniem autobusach gdy zachodzi niebezpieczeństwo dla zdrowia lub życia pasażerów, a w pozostałych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od daty powiadomienia przez
Zamawiającego.
Czy Zamawiający dopuszcza zmianę powyższego zapisu na następujący?: d) W przypadku gdy wady masowe mogą skutkować wystąpieniem uszkodzenia w krótkim okresie czasu w większej liczbie autobusów, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego (maksymalnie 7 dni roboczych) wykonania naprawy prewencyjnej w zagrożonych uszkodzeniem autobusach gdy zachodzi niebezpieczeństwo dla zdrowia lub życia pasażerów, a w pozostałych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od daty powiadomienia przez Zamawiającego. O sposobie dokonania naprawy prewencyjnej decyduje producent pojazdów.
Odpowiedź ZKM: Zamawiający dopuszcza zmianę zapisu.
Pytanie 4: Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ §5 ustęp 7 litera h) napisał: h) W przypadku nie dostarczenia autobusów zastępczych na warunkach określonych powyżej, niezależnie od kary umownej określonej w umowie na dostawę autobusów, Wykonawca zapłaci ryczałtową kwotę w wysokości 800,00 PLN netto za każdy dzień postoju każdego autobusu, w którym ujawniła się wada masowa, począwszy od pierwszego dnia stwierdzenia przez Zamawiającego wady masowej. Kwota ta będzie naliczana w stosunku do wszystkich autobusów wyłączonych z eksploatacji z powodu wady masowej, do czasu wykonania naprawy wszystkich autobusów, których dotyczy ta wada.
Czy Zamawiający potwierdza, że kary za przekroczenie ustalonych terminów na naprawę gwarancyjną opisane w załączniku nr 7 do SIWZ §5 ustęp 6 i §10 ustęp 1 litera d nie będą naliczane w przypadku wystąpienia usterki masowej?
Odpowiedź ZKM: Kary będą naliczane w przypadku wystąpienia wady masowej powodującej wycofanie pojazdu z eksploatacji.
Pytanie 5: Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ §5 ustęp 15 napisał: Wykonawca gwarantuje, w okresie gwarancji określonej w ust. 3 (przy eksploatacji pojazdu w warunkach zgodnych z przeznaczeniem), zachowanie wszystkich własności ochronnych i użytkowych powłok lakierniczych zewnętrznych autobusu, które będą wykonane zgodnie z technologią i odpowiednimi normami dla powłok o podwyższonej odporności na ścieranie przy myciu pojazdów na myjniach wieloszczotkowych (lakiery poliuretanowe lub akrylowe), w szczególności w zakresie następujących cech: twardości, odporności na ścieranie oraz uderzenia, elastyczności, przyczepności do podłoża, odporności na działanie światła i podwyższonej temperatury, odporności na działanie czynników chemicznych oraz smarów i klejów (w tym klejów folii samoprzylepnych stosowanych do celów reklamowych). Producent pojazdów do dokumentacji ofertowej załączy listę folii reklamowych samoprzylepnych, dostępnych na rynku polskim, które nie uszkadzają zewnętrznych powłok lakierowych.
Czy zamawiający może określić bliżej na jakie innego rodzaju kleje, smary czy związki chemiczne muszą być odporne zewnętrzne powłoki lakierowe zamawianych pojazdów?
Odpowiedź ZKM: Zewnętrzne powłoki lakierowane muszą być odporne na kleje ,smary i związki chemiczne występujące w produktach dla motoryzacji.
Pytanie 6: Zamawiający w załączniku nr 7 do SIWZ §5 ustęp 17 napisał: 17. W okresie gwarancji Wykonawca udziela Zamawiającemu autoryzacji upoważniającej do wykonywania obsług technicznych (przeglądów okresowych) oraz napraw nie objętych gwarancją (określone w ust. 11), które będą się odbywać w zajezdni Zamawiającego działającej, w tym zakresie jako autoryzowana stacja obsługi, zwane dalej ASO.
Czy Zamawiający w związku z powyższym zapisem dopuszcza dołączenie do oferty projektu umowy na udzielenie autoryzacji, która szczegółowo opisuje zakres udzielonej autoryzacji oraz reguluje wzajemne relacje pomiędzy stronami zawierającymi umowę. Zamawiający zaznacza, że projekt umowy będzie merytorycznie zgodny z zapisami zawartymi w SIWZ.
Odpowiedź ZKM: Zamawiający wyraża zgodę na dołączenie do oferty projektu umowy, zwanej umową Serwisową. Zamawiający zaznacza, że projekt umowy musi być merytorycznie zgodny z zapisami zawartymi w SIWZ.
Pytanie 7: Czy w przypadku zaoferowania autobusów przystosowanych do zasilania biopaliwem Zamawiający dopuszcza zaoferowanie autobusu, w którym agregat grzewczy bedzie zasilany z osobnego zbiornika?
Odpowiedź ZKM: Tak, dopuszcza.
Pytanie 8 : Czy Zamawiajacy potwierdza, _e rozkładane miejsca siedzace (straponteny) dostepne z poziomu niskiej podłogi, zalicza jako miejsca pasa_erskie siedzace dostepne z poziomu niskiej podłogi, o których mowa w SIWZ w czesci XII (Opis kryteriów, którymi Zamawiajacy bedzie sie kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny), w punkcie 3, podpunkt T.9?
Odpowiedź ZKM: Dopuszcza sie rozkładane siedzenia typu straponteny jako miejsca dostepne z niskiej podłogi pod warunkiem, że po ich rozłączeniu nie spowoduje to ograniczenia wymiarów miejsca przeznaczonego na wózki opisanego w p-cie 5.3 Opisu przedmiotu zamówienia stanowiacego załącznik nr 1 do SIWZ.
Pytanie 9: Załacznik nr 1 do SIWZ –Opis przedmiotu zamówienia – pkt II. Wymagania szczegółowe dla autobusu przegubowego ppkt. 13.4 Czy Zamawiajacy dopuszcza zaoferowanie autobusu, w którym agregat grzewczy bedzie zasilany z osobnego zbiornika?
Odpowiedź ZKM: Zamawiajacy nie dopuszcza zasilania agregatu grzewczego z osobnego zbiornika paliwa.