Pułtuski przewoźnik ponownie szuka używanego elektryka
Pułtuskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych sp. z o.o. ponownie próbuje znaleźć dostawcę i finansującego leasing operacyjny używanego autobusu elektrycznego.
Poprzedni przetarg został unieważniony, bowiem zamawiający nie otrzymał żadnej oferty. Przewoźnik pozostawił niezmienione kryteria oceny ofert, tj. cenę (60%) i okres gwarancji (40%).
Specyfikacja autobusów
Zamawiający celuje w autobus używany klasy MINI wyprodukowany nie wcześniej niż w 2018 roku. Ma być to pojazd o przebiegu nie większym niż 80 000 km. Będzie to konstrukcja, której szkielet jest wykonany ze stali nierdzewnej. Jednostką napędową autobusu ma być silnik napędowy zasilany prądem zmiennym AC, synchroniczny, trójfazowy, o mocy minimum 100 KM.
Magazyn energii stanowić ma bateria główna wykonana w technologii litowo-jonowej, chłodzona aktywnie, o pojemności minimum 24 kWh. Baterie mają być ładowane poprzez złącza CHAdeMO oraz TYPE1 o mocy do 50 kW. Cały układ ma posiadać mechanizm odzysku energii podczas hamowania. Autobus ma być wyposażony w drzwi podwójne otwierane na zewnątrz. W środku pojazdu znajdzie się miejsce do przewozu osoby niepełnosprawnej. W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się minimum 8 siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Autobus ma posiadać klimatyzację, tempomat i radio.
Pytania oferentów
W toku postępowania przetargowego pojawiły się pierwsze pytania od potencjalnych wykonawców, na które zamawiający spojrzał łaskawym okiem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
I tak np. - przewoźnik dopuścił pojazd niewyposażony w tempomat, a także autobus z siedmioma fotelami dostępnymi z niskiej podłogi. Widać więc, że producenci są zainteresowani przetargiem.
Pozostaje zatem pytanie, czy tym razem będzie chociaż jedna oferta? Odpowiedź na to pytanie poznamy .... już jutro - 6 lipca.