Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pułtusk znowu bez ofert na elektrobusy. Syndrom przetargowych powtórek

infobus
08.10.2022 13:00

4 października Gmina Pułtusk ogłosiła unieważnienie przetargu na zakup dwóch autobusów elektrycznych o długości do 10 m.

Pojazdy miały się pojawić się na Mazowszu w ciągu 190 dni od podpisania umowy, czyli na początku 2023 roku. Zakup ten jest  dofinansowany z II edycji programu NFOŚiGW – „Zielony Transport Publicznym”.  Niestety, nikt nie zgłosił do tego zamówienia, a warto przypomnieć, że Pułtusk już wcześnie miał problemy z zakupem nowego taboru. W poprzednim wypadku udało się to zrobić dopiero za trzecim razem. Czy teraz będzie podobnie? Zobaczymy.

Zielony transport

Wcześniej pułtuski samorząd zakupił pod kątem lokalnego transportu publicznego trzy "melexy" oraz używanego minibusa od firmy Wowo - przedstawiciela K-Bus w Polsce. Z ZTP 2.0 W lipcu Gmina Pułtusk otrzymała na zakup e-busów dofinasowanie w wysokości prawie 1,52 mln zł (dotacja) i 682 tys. zł (pożyczka) z programu „Zielony Transport Publiczny” (ZTP).

-„Mają to być pojazdy nie tylko bezemisyjne, ale też komfortowe w użytkowaniu, ciche,  niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dobrze, że samorządy mogą korzystać z tego rodzaju programów, które w dużej mierze ułatwiają życie mieszkańców – zaznaczył Mateusz Miłoszewski, zastępca burmistrza miasta Pułtusk.

Zakończenie projektu przewidywane jest na 28 lutego 2023 r. Dlatego czekamy na szybką powtórkę.

CO CHCiał PUŁTUSK?

Poszukiwane pojazdy miały spełniać następujące kryteria:

Wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2022. autobusy mają być w 100 % niskopodłogowe

  • długość pojazdu: max. 10500 mm
  • szerokość pojazdu: max. 3500 mm
  • łączna liczba miejsc określana jest na podstawie dowodu rejestracyjnego: min. 26 liczba miejsc siedzących: min. 13 pełnowymiarowych miejsc liczba miejsc na wózki - dziecięcy / inwalidzki: 1/1, zgodnie z obowiązującą normą ONZ
  • układ drzwi: 0-2-0 lub 0-2-1 lub 0-1-2 lub 0-2-2
  • silnik elektryczny o minimalnej mocy 80 kW zasięg w kilometrach min. 130 km przy temperaturze 15 C
  • bateria akumulatorów trakcyjnych o pojemności min. 40 kW poziom całkowitej pojemności baterii co najmniej 80% pojemności baterii po 1000 cykli ładowania. Bateria posiadająca możliwość jej regeneracji przez wymianę niesprawnych ogniw (sekcji) w trakcie trwania gwarancji bądź po jej ustaniu. Ładowanie przez złącze plug-in. Możliwość ładowania baterii ładowarką o mocy 40 kW.