Pułtusk kupuje elektrobusy z … Wrocławia
Pułtusk wybrał dostawcę trzech elektrycznych minibusów,które będą poruszały się po nowej kładce przez Narew. W przetargu wygrała firmaINTENTIO Tomasz Łabno z Wrocławia, która importuje elektryczne pojazdy i hulajnogi z Chin.
Za trzy pojazdy DN14C opojemności 13+1 mazowieckie miasto zapłaci 221 031,00 PLN. Wcześniejszaszacunkowa cena wyniosła 182 400,00 PLN netto. Cały zakup zostanie sfinansowanyw ramach unijnego projektu TransportMiejski w Pułtusku (RPMA.05.01.00-14-005/12).
??Pojazd DN14C to oryginalny 14 osobowy zabudowany autobus,który sprawdza się wszędzie tam gdzie ważne jest zapewnienie odpowiedniejtemperatury w trakcie przejazdu przez cały rok ? mówi Jakub Pawlak, doradcatechniczno-handlowy w firmie INTENTIO. – Posiada silnik DC tzw. prądustałego i AC tzw. prądu zmiennego. Ten drugi charakteryzuje wysokasprawność co się przekłada na lepszy zasięgi bezawaryjność.Wózkiwolnobieżne osiągają maksymalną prędkość 25 km/h. Kolor pojazdu ustalanyjest indywidualnie z palety ponad 35 kolorystycznych opcji. Wyposażenie pojazdutakie jak: radio, mikrofon, pasy bezpieczeństwa oraz wiele innych klientmoże samodzielnie skonfigurować. Dodatkowo nasze autobusy dla Pułtuska będą posiadaćwbudowany klimatyzator z funkcją ogrzewania pojazdu.?
Dodajmy, że każdy model DN14C wyposażony zostanie w silnikDC5KW oraz 12 akumulatorów amerykańskiej firmy Trojan 6V 225 Ah. Ma to im zapewnić zasięg do 90 km. Czas ładowania to 5-8 godzin. Pojazdypojawią się w Pułtusku w połowie listopada br.
Zgodnie z założeniami projektu utrzymanie i zarządzanietaborem zostanie przekazane operatorowi zewnętrznemu (aktualnie jest nim Mobilis/ PKS Ostróda z autobusami Urbino 10 i Kapena Urby). Planowo pojazdy o napędzieelektrycznym mają być użytkowane przez okres trwałości projektu, tj. 5 lat oddnia zakończenia realizacji. Pojazdy będą obsługiwać nową trasę przez kładkęnad Narwią, która ma stać się nową, zieloną atrakcją Pułtuska.
Poniżej parametry techniczne elektrobusów DN14C:
Akumulator |
6V216AH x 12 |
Silnik |
DC72V5KW |
Kontroler |
Curtis 72V400A |
Ładowarka |
72V20A automatyczna zewnętrzna |
Zawieszenie |
resory piórowe, amortyzatory |
Hamulce |
bębnowe na 4 koła, niezależny postojowy |
Promień skrętu |
6.5m |
Procent wznoszenia |
20% |
Wymiary pojazdu |
4900*1550*2000 mm |
Podwozie |
stal |
Nadwozie |
włókno szklane |
Rozstaw osi |
2700 mm |
Czas ładowania |
6-8 h |
Maksymalna prędkość |
25 km/h |
Oświetlenie |
reflektory przednie, kierunkowskazy, światło hamowania, wsteczne |
Felgi |
stalowe 165/70R/13 |
Deska rozdzielcza |
wskaźnik stanu baterii, prędkości, świateł |
Stopień redukcji |
14:67 |
„