Przyszłość Volvo to nie tylko autobusy miejskie z MCV. Umowa z Castrosua
W listopadzie Volvo Buses i Castrosua potwierdziły swoje partnerstwo na rzecz produkcji i rozwoju elektrycznych autobusów miejskich.
Przypomnijmy, że na początku br. szwedzki producent zaszokował informacją o likwidacji fabryki kompletnych autobusów we Wrocławiu. Potem zawarł licencyjne sojusze z egipskim MCV (w zakresie modeli miejskich i międzymiastowych 7900/8700) oraz Sunsundegui (w zakresie autokarów 9700). Teraz mamy jeszcze jedno wzmocnienie miejskiej „nogi”, czyli umowę z kolejną hiszpańską firmą nadwoziową - Castrosua. Co ciekawe, z tą spółką mocno chce współpracować także Scania oraz BYD. Szeroko...
Zrównoważona mobilność w miastach
Volvo Buses oraz Castrosua, hiszpański producent nadwozi autobusowych, sformalizowały strategiczną współpracę w zakresie rozwoju, produkcji i rozwoju autobusów miejskich w Hiszpanii. Wybrany projekt to połączenie podwozia Volvo BZL Electric i nadwozia Nelec zaprojektowanego przez Castrosua.
Umowa ta umacnia pozycję Volvo na rynku w Hiszpanii, gdzie wraz z Castrosua skoncentruje się na segmencie miejskim.
-„Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Castrosuą w ramach tej inicjatywy” – powiedział Jaime Verdú, dyrektor generalny Volvo Buses w Hiszpanii. -„Nasza wspólna wizja przyszłości – czystego i bardziej wydajnego transportu publicznego – doprowadziła nas do tej współpracy. Razem będziemy starać się dostarczać rozwiązania w zakresie mobilności, które spełniają najwyższe standardy pod względem jakości, zrównoważonego rozwoju i wydajności”.
Z kolei Beatriz Castro, dyrektor generalna Castrosua Group powiedziała:
-„Jesteśmy bardzo zadowoleni z ogłoszenia naszej współpracy z Volvo Buses przy produkcji autobusów elektrycznych, przekonani, że będzie to bardzo interesująca nowa propozycja dla rynku i niewątpliwie ta umowa wzmacnia naszą celem osiągnięcia strategicznych sojuszy wartości”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
75 lat Castrosua
Współpraca pomiędzy Volvo Buses i Castrosua polegać będzie na dzieleniu się wiedzą i zasobami w celu opracowywania autobusów miejskich i to na wszystkich etapach rozwoju, produkcji i eksploatacji.
Pierwszy, wspólny pojazd zostanie ukończony w drugim kwartale przyszłego roku, a pierwsze dostawy do przewoźników mogą nastąpić już pod koniec 2024 roku.
Przypomnijmy, że podwozie Volvo BZL zostało opracowane w oparciu o tę samą technologię, która została zastosowana w Volvo 7900 Electric. Dzięki długości 12 metrów, konfiguracji z maksymalnie 5 akumulatorami i pojemności nominalnej 470 kWh Volvo BZL ta platforma stanowi sprawdzony wybór dla operatora. Oferuje ona także elastyczne ładowanie: wolne i szybkie, dzięki czemu można ją dostosować do każdej operacji. Dodajmy, że łącznie po drogach całego świata jeździ już ok. 1000 w pełni elektrycznych pojazdów Volvo.
Z kolei zabudowa Nelec charakteryzuje się takimi rozwiązaniami, jak większa efektywność energetyczna i redukcja masy. Do tego dochodzi hiszpański design, staranne dopracowanie szczegółów i ergonomiczna kabina kierowcy.
Na koniec warto zauważyć, że Grupa Castrosua w tym roku obchodzi swoje 75-lecie. Firma posiadająca swoją siedzibę w Santiago de Compostela posiada bogate doświadczenie w projektowaniu i montażu innowacyjnych nadwozi autobusowych.