Przetarg na ZKA na Mazurach z ofertami i błędem formalnym

infobus
14.10.2022 08:00

PKP PLK planuje czasowe zamknięcie linii kolejowych na Mazurach.

Co za tym idzie - za pociągi pojadą autobusy. Organizacją autobusowej komunikacji zastępczej zajął się warmińsko-mazurski oddział Polregio, który jest już po otwarciu ofert w dwuczęściowym przetargu nieograniczonym.

ZKA na dwóch trasach

Przypomnijmy, że przetarg został podzielony na dwie części:

  • zadanie nr 1: ZKA na trasie: Ełk-Drygały-Ełk w terminie od 27.11.2022r. do 10.12.2022r.,
  • zadanie nr 2: ZKA na trasie: Ełk-Prostki-Ełk w terminie od 06.11.2022r. do 10.12.2022r.

Polregio przewiduje, że autobusy przejadą w ramach zadania nr 1 – 3 120 km, zaś w ramach zadania nr 2 – 8 579 km.

Przetargowe oferty

W dniu 3 października, w zadaniu nr 1 oferty przedstawiły trzy podmioty:

  • Open Tours Krzysztof Ferenc – cena 67 392,00 PLN brutto,
  • P.W. Impex Trans Mariusz Besztak – cena 84 240,00 PLN brutto,
  • FHU Mariusz Franków – cena 57 283,20 PLN brutto.

W zadaniu nr 2 skład oferentów jest taki sam jak w zadaniu 1 i przedstawia się następująco:

  • Open Tours Krzysztof Ferenc – cena 185 306,40 PLN brutto,
  • P.W. Impex Trans Mariusz Besztak – cena 324 286,20 PLN brutto,
  • FHU Mariusz Franków – cena 213 102,36 PLN brutto.

Kwota przeznaczona przez Polregio na realizacje zamówienia wynosi:

  • w zadaniu nr 1 (Ełk-Drygały-Ełk): 24 829,00 PLN brutto,
  • w zadaniu nr 2 (Ełk-Prostki-Ełk): 68 272,00 PLN brutto.

Różnice między budżetem Polregio, a cenami ofert są duże. Widać to szczególnie w zadaniu nr 2. Z kolei przy zadaniu nr 1 nie ma to znaczenia, bowiem jeszcze w dniu otwarcia ofert, kolejowy przewoźnik poinformował o unieważnieniu zadania nr 1. Przyczyną takiej decyzji jest nieusuwalna wada w treści SWZ, która polegała na wymaganiu od wykonawców wniesienia wadium w wysokości przekraczającej 3% wartości zamówienia, co jest niezgodne z PZP.

Tabor ZKA

Wykonawcy, którzy złożyli oferty w przetargu powinni dysponować minimum 2 autobusami dla zadania nr 1 oraz 5 autobusami przy zadaniu nr 2. Rok produkcji pojazdów biorących udział w przewozach nie może być wcześniejszy niż 2011. Pojazdy mają być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. W przypadku, gdy wykonawca nie dysponuje autobusem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, może świadczyć przewóz osób niepełnosprawnych samochodem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. Każdy autobus powinien posiadać co najmniej 55 miejsc siedzących oraz znajdować się w należytym stanie i być sprawnym technicznie. Pojazdy muszą posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczne.

Wymagania wobec kierowców

Kierowcy autobusów powinni posiadać telefon komórkowy, w celu operatywnej łączności z drużyną konduktorską, bądź dyspozyturą Polregio. Kolejowy przewoźnik wymaga, aby prowadzący autobusy płynnie posługiwali się językiem polskim. Ponadto, ma ich cechować wysoka kultura osobista, odporność na stres, szybkość reagowania na sytuacje nieprzewidziane, czysty i schludny ubiór. Podczas realizacji kursu kierowcom nie będzie wolno palić papierosów, prowadzić prywatnych rozmów telefonicznych, słuchać głośno muzyki, czy też żuć gumy.