Przetarg na kolejowe autobusy do Małkini i Białegostoku
infobus
02.12.2014 21:58
Przetarg na kolejowe autobusy do Małkini i Białegostoku
PKP Intercity S.A. szuka przewoźnik autobusowego, który zapewni komunikację zastępczą na liniach Warszawa-Małkinia-Warszawa (część 1) oraz w relacji Warszawa-Białystok-Warszawa (część 2) w terminie od 10.1.2015 do 30.11.2015. Wymagania taborowe to m.in.: minimum 10 autobusów –dla każdego zadania, w tym rok produkcji dla 5 autobusów nie wcześniejszy niż 2005 r., dla kolejnych 5 autobusów nie wcześniejszy niż 2000 r. Ponadto zaoferowane pojazdy muszą dysponować odpowiednią pojemnością pasażerską –co najmniej 48 pasażerów, w tym wszyscy na miejscach siedzących. Autokary muszą być wyposażone w antypoślizgowe powierzchnie podłogi, sprawną klimatyzację całopojazdową (PKP wymaga także naturalnej wentylacji) oraz ogrzewanie całopojazdowe. Kolejarze chcą wynająć pojazdy dwudrzwiowe z układem 1-1-0 i wyposażone w WC. Ponadto przewoźnicy, którzy chcą wystartować w tym przetargu, powinni wykazać, że w okresie 3 ostatnich lat wykonywali usługi przewozu autobusowego o wartości co najmniej: 570 000 PLN netto (dla części 1 ) oraz 570 000 PLN netto (dla części 2). Termin składania ofert upływa 12 grudnia. W postępowaniu zastosowano następujące kryteria wyboru oferty: najniższa cena –90%, kryterium emisji spalin –5%. Jak podkreśla PKP IC w ogłoszeniu –Zamawiający w okresach szczególnych szczytów przewozowych ma prawo do zażądania wprowadzenie do ruchu liczbę autobusów zwiększoną o co najmniej 50 %. Dalsze informacje tutaj
PKP Intercity Bus i pociąg z przesiadką w Małkini oraz bezpośrednie, ekspresowe połączenie autobusowe – tak od 12 października br. wygląda organizacja ruchu na remontowanej linii Warszawa – Białystok. PKP Intercity Busy na trasie Warszawa Centralna – Małkinia – Warszawa Centralna odjeżdżają co 2 godziny i są skomunikowane z pociągami zatrzymującymi się w Czyżewie, Szepietowie i Łapach. PKP Intercity zapewnia 8 par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około 3 godzin. Dodatkowo podróżni mogą skorzystać z 4 par bezpośrednich połączeń realizowanych PKP Intercity Busami. Warto tutaj przypomnieć, że na tej trasie kolej w porównaniu z autobusowymi przewoźnikami ma przewagę taryfową. Przykładowo najbardziej poszukiwani pasażerowie, czyli studenci mają 51-procentową ulgę w pociągach osobowych, pospiesznych i ekspresowych, na bilety jednorazowe i miesięczne. U przewoźników autobusowych na taką zniżkę mogą tylko liczyć kupując bilety miesięczne. –„To nieuczciwa konkurencja. Przewoźnik kolejowy wykonujący przewozy autobusowe uzyskuje wyższą dotację, ponosząc mniejsze koszty, czyli otrzymuje niezasłużoną premię”–podkreśla Zdzisław Szczerbaciuk, prezes Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego. Faktem jest, że część zastępczych połączeń kolejowych realizują także przewoźników spod znaku PKS, dla których jest to ważne, dodatkowe źródło dochodów.