Przetarg na dwa MIDI elektrobusy dla Iławy. Analiza SWZ
Do Iławy przyjadą dwa nowe autobusy z napędem elektrycznym. Trwa postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie dostawcy autobusów, ale również ładowarek.
Producent autobusów będzie miał czas 10 miesięcy na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ. Zaglądamy do pozostałych zapisów SWZ, dotyczących dostawy elektryków.
KRYTERIA OCENY OFERT
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę w części autobusowej na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (40%).
Wśród kryteriów technicznych Iława przyzna najwięcej punktów za:
- silnik elektryczny umieszczony centralnie lub z tyłu autobusu – 10 pkt,
- szyba dzielona w pionie na dwie części – 10 pkt,
- poszycie zewnętrzne ścian bocznych podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym, podzielonym dodatkowo poziomo na część górną i dolną. Panele poszycia mocowane na wkręty – 10 pkt,
- autobus niskopodłogowy lub niskowejściowy (ze stopniem za II drzwiami) z siedzeniami pasażerskimi dostępnymi bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi w liczbie minimum 11 – 10 pkt.
JAKIE AUTOBUSY DLA IŁAWY?
Dwa autobusy MIDI mają mieć długość od 8,2 do 9,5 m, a wysokość max. 3,4 m. Autobusy muszą posiadać dwoje drzwi otwieranych do wewnątrz. Nadwozie i konstrukcja nośna podłogi autobusów powinna być wykonana ze stali odpornej na korozję, lub ze stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej przeciw korozji metodą KTL, gwarantujących minimum 10 letni okres eksploatacji pojazdu. Autobusy mają być napędzane silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy umożliwiającej osiąganie przez pojazd obciążony w 3/4 dopuszczalnego maksymalnego ciężaru całkowitego zmiany prędkości od 0 do 60 km w czasie 28 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie 15 sekund oraz zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie 6 sekund. Baterie trakcyjne powinny mieć pojemność minimum 230 kWh.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ładowanie akumulatorów będzie odbywać się poprzez system Plug-in z wtyczką COMBO2 za pomocą dwufunkcyjnej ładowarki zewnętrznej. Ładowarka powinna łączyć funkcję ładowarki podstawowej o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania akumulatorów zastosowanych w autobusie, w taki sposób, by można było naładować całkowicie rozładowane akumulatory w czasie nie dłuższym niż 8 godzin (o mocy nie większej niż 80 kW). Autobusy będą wyposażone w klimatyzację całopojazdową z funkcją ogrzewania o mocy minimalnej 20 kW z osobnym wymiennikiem i regulacją dla stanowiska kierowcy.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona typu półzamkniętego, klimatyzowana z klimatyzacji pasażerskiej z możliwością ustawienia innej temperatury, z okienkiem do sprzedaży biletów, zamykana na zamek patentowy, wyposażona otwory w szybie umożliwiające lepszą komunikacje z pasażerem. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się siedzenia typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie, szkielety z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną z logo zamawiającego. Pasażerowie będą mogli podładować telefony dzięki dwóm gniazdom USB. System informacji pasażerskiej zapewnią m. in. trzy diodowe tablice informacyjne z automatyczną regulacją jasności w układzie: trzy zewnętrzne- przednia i boczna pełnowymiarowe oraz tylna, a także monitor wewnętrzny z funkcją wyświetlania: nr linii, przystanku końcowego, kolejności przystanków oraz napisu STOP, o przekątnej minimum 22 cale.
KTO MA SZANSE?
Wymóg szyby dzielonej w pionie nie pozostawia złudzeń, że faworyt w tym przetargu jest jeden. Każda dodatkowa oferta będzie niemałym zaskoczeniem. Kto zatem powalczy o to zamówienie?
Dowiemy się 23 września, kiedy zamawiający zaplanował otwarcie ofert.