Przetarg na autobusy używane dla PKS Bełchatów. Młode roczniki
3 marca Powiat Bełchatowski ogłosił przetarg na zakup dwóch autokarów z napędem niskoemisyjnym.
Pod hasłem „autobusy z napędem niskoemisyjny” kryją się pojazdy z silnikiem diesla Euro 6, natomiast warto przypomnieć, że jest to kolejna odnowa floty w przedsiębiorstwie (etap II). W zeszłym rok firma zakupiła aż 12 fabrycznie nowych minibusów od Bus-Center, a tę inwestycję dofinansował rządowy program Polski Ład. Teraz mamy II etap tej inwestycji.
Dwa autobusy
Postępowanie obejmuje zakup dwóch pojazdów. To:
- używany autokar klasy MAXI, długość autobusu minimum 12 500 mm, rok produkcji minimum 2018, liczba miejsc: min. 55 miejsc siedzących + 1 kierowca + pilot, liczba osi – 2, DMC 19 t, maksymalny udokumentowany przebieg 300 000 km, silnik diesla o pojemności minimum 10 l i mocy min 410 KM
- używany autokar klasy MEGA, długość autobusu minimum 14 500 mm, rok produkcji minimum 2019, liczba miejsc: min. 67 miejsc siedzących + 1 kierowca + pilot, liczba osi – 3, DMC 25 t, maksymalny udokumentowany przebieg 500 000 km, silnik diesla o pojemności minimum 12 l i mocy min 500 KM
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liczy się czas
Na oferty Powiat czeka do 5 kwietnia, a następnie wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie aż trzech kryteriów:
- najniższej ceny (60%)
- terminu dostawy (30%)
- odległości od stacji serwisowej (10%)
Wybrany oferent będzie miał maksymalnie 45 dni od podpisania umowy na dostawę autokarów.
-"Mieszkańcy Bełchatowa i powiatu bełchatowskiego już niebawem będą podróżować nowoczesnymi, ekologicznymi autobusami. Wymiana przestarzałego taboru z silnikami o normach emisji spalin Euro 1 i Euro 2 na autobusy spełniające normę emisji spalin Euro 6d, spowoduje zmniejszenie emisji szkodliwych substancji. Niższe normy zużycia paliwa zmniejszą koszty eksploatacyjne, a podróżowanie w komfortowych warunkach poprawi jakość usług – powiedziała podczas uroczystości” - podsumowała najnowsze inwestycje w tabor autobusowy starosta Dorota Pędziwiatr.