Przeprowadzka kościoła na oponach przemysłowych Continental
infobus
04.12.2007 19:56
Przeprowadzka kościoła na oponach przemysłowych Continental
Czy solidny, zbudowany z kamienia kościół może zostać bez potrzeby wyburzania przeniesiony w nowe miejsce? Tak, okazało się to możliwe dzięki specjalnym oponom przemysłowym firmy Continental.
Wydarzenie to miało miejsce pod koniec października 2007r. i do tej pory było jedynym takim przedsięwzięciem w historii kościoła i transportu. Kościół Emaus w miejscowości Heuersdorf w Saksonii został przesunięty o 12 kilometrów do sąsiedniego miasta Borna, ponieważ w najbliższym czasie Heuersdorf ulegnie likwidacji. W miejscu wioski powstanie kopalnia węgla brunatnego, dlatego też konieczne było przeniesienie świątyni. Przesunięcie kościoła oznaczało podniesienie ponad 700 tonowego budynku. Cała operacja została szczegółowo zaplanowana i mimo, iż transport kościoła odbywał się powoli to był najbardziej spektakularną wyprowadzką z miasta.
Wielu mieszkańców podążyło w drogę za przenoszonym kościołem, albowiem byli ciekawi jego podróży przez dwie rzeki, przejazd kolejowy oraz centrum miasta.
Niemiecka firma Scheuerle z siedzibą Pfedelbach wybudowała specjalny, zdalnie sterowany pojazd transportowy, w którym każda pojedyncza oś z maksymalnym 40 tonowym obciążeniem, poprzez możliwość indywidualnego sterowania czyniła pojazd zadziwiająco zwrotnym. Natomiast zlecenie na wykonanie tej spektakularnej przeprowadzki otrzymała utworzona w Rotterdamie w Holandii firma Mammoet specjalizującą się w rozwiązywaniu trudnych problemów transportowych, w szczególności dotyczących przemysłu petrochemicznego, budowy elektrowni, projektów przybrzeżnych i innych komercyjnych zadań.
Sukces projektu, który wymagał precyzji w ustawieniu kościoła w centrum miasta Borna był możliwy dzięki zastosowaniu 160 pneumatycznych opon przemysłowych Continental IC 40 Extra Deep w rozmiarze 355/65-15 przewidzianym specjalnie do takich zadań.
Wysokimi wymaganiami stawianymi przed oponami przemysłowymi firmy Continental użytymi do tego trudnego zadania była kwestia przenoszonego ciężaru, jak i również zwrotność pojedynczych kół. Każda oś musiała posiadać promień skrętu wynoszący nawet 360°podczas ruchu jak i w pozycji stacjonarnej.
Oznacza to, że opony IC40 Extra Deep w rozmiarze 355/65-15 są przeznaczone do intensywnych zastosowań w ciężkich warunkach pracy. „Te pneumatyczne opony posiadają wyjątkowo gruby bieżnik, są bardzo sztywne i idealnie nadają się do przewożenia ciężkich ładunków”- powiedział Hartmut Weinhold, inżynier samochodowy z PDC Opony Przemysłowe.
Zarówno wiara w to przedsięwzięcie jak i wiedza dostarczona przez specjalistów firmy Continental pomogła w bezpieczny sposób przenieść kościół.