Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Przemyśl zakupi 12 nowych autobusów

infobus
26.05.2010 21:57
Urząd Miasta w Przemyślu ogłosił przetarg na dostawę 12 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych jednej marki, przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej na terenie miasta. Jest to największy zakup nowych autobusów dla MZK Przemyśl od wielu lat. Nie było by to możliwe gdyby nie wsparcie Unii Europejskiej, która dofinansowała projekt złożony przez miasto.
Dzisiejsze autobusy MZK Dzisiejsze autobusy MZK
Dostawa autobusów ma zostać podzielona na dwie transze: I transza – 3 autobusy do dnia 30.09.2010r. i II transza –9 autobusów do dnia 25.10.2010r.
Nowe autobusy mają mieć długość 8,5 do 10 metrów i szerokość 2350 –2450 mm. We wnętrzu ma znaleźć się miejsce dla minimum 60 pasażerów, w tym 13 pasażerów na miejscach siedzących. Zamawiający dopuszcza dwa typy układu drzwi 1-2-0 lub 2-2-0 (bardziej preferowany). Autobusy mają posiadać ekologiczne silniki spełniające normę czystości spalin EURO 5 / EEV oraz automatyczne skrzynie biegów. W ramach wyposażenia dodatkowego autobusy mają posiadać pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i stanowiska kierowcy oraz monitoring przestrzeni pasażerskiej.
Głównymi kryteriami wyboru oferty będą: cena –55% oraz warunki techniczno-eksploatacyjne –45%.
W zakresie oceny techniczno-eksploatacyjnej:
 
Lp.
Kryterium
Max liczba punktów
Metodologia oceny
Punkty
1
Wykonanie aut. 
Dostawca dołączy do oferty wykaz  użytych do budowy
aut. materiałów tj.
konstrukcji podwozia i nadwozia, poszycia ścian, klap serw.
30
Poszycie ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej całego autobusu
30
Poszycie ze stali odpornej na korozję –nierdzewnej , aluminium lub z tworzyw sztucznych i ich kompozytów 
15
2
System obróbki spalin, który spełnienia wymogi normy EURO 5.
30
AGR –bez dodatków chemicznych
30
 
 
 
SCR –z dodatkami chemicznymi
10
3
Moc silnika
10
Od 246 do 280 KM
10
Od 230 do 245 KM
5
4
Układ smarowania
10
Bezobsługowy we wszystkich podzespołach
10
Centralne smarowanie
5
5
Podłoga i wejście do autobusu
10
Niskopodłogowy minimum w 2/3 powierzchni podłogi z pochylnią dla wózków
10
Niskopodłogowy minimum poniżej 2/3 podłogi z pochylnią dla wózków
5
6
Przebieg między –
obsługowy
10
Przebieg – 60 tys. km i powyżej
10
Przebieg – powyżej 30 do 60 tys. km
 
5
Przebieg do 30 tys. km
 
0
 
W ostatnim czasie w związki z przygotowaniami do przetargu MZK Przemyśl testowało kilka modeli autobusów, odpowiadających wstępnym kryteriom Zamawiającego, w tym m.in. Autosana M09LE, Solbusa SN11L, Mana NM223, Sora BN8,5 Solarisa U8.6 Bogdana A09280 oraz Otokar Vectio.
Analizując zapisy SIWZ można wywnioskować kilka istotnych spostrzeżeń.
Z postępowania na starcie wykluczonych zostało większość oferentów, w tym:
Autosan z modelem M09LE –m.in. ze względu na mniejszą od wymaganej pojemność i moc silnika.
EVOBUS z modelem Mercedes O530K –ze względu na długość powyżej 10 metrów i szerokość nadwozia.
SOR z modelem BN8,5 ora BN9,5 –ze względu na większą od wymaganej szerokości nadwozia która wynosi 2525 mm.
MAN z modelem Lion’s City M –ze względu na szerokość nadwozia 2500 mm oraz długość powyżej 10 metrów.
MAZ z modelem 206 –m.in. ze względu na mniejszą pojemność i moc silnika.
SCANIA z modelem 10,5 metrowym –ze względu na długość powyżej 10 metrów.
Solbus z modelem SM10 –ze względu na brak wymaganej ilości dostarczonych egzemplarzy , SN11M –ze względu na długość powyżej 10 metrów.
Na polu walki pozostają jedynie:
Solaris z modelem U8.6 lub U8.9LE oraz MA z modelem z serii GÖPPEL np. NM223 lub NM283, które są oferowane w wariantach długościowych 8÷10 metrów i szerokości poniżej 2500 mm.
Patrząc na kryteria oceny techniczno-eksploatacyjnej znacznie większe szanse ma MAN GÖPPEL ze względu na oferowaną kataforezę nadwozia oraz ekologiczne silniki z systemem recyrkulacji spalin EGR.
Otwarcie ofert nastąpi 11.06.2010 r.
Warto dodać, że ostatnie nowe autobusy trafiły do MZK Przemyśl w latach 2000-2002. Było to 6 sztuk średniopodłogowych Jelczy 120M z silnikami na sprężony gaz ziemny. W ostatnich latach tabor był uzupełniany jedynie przez kilkunastoletnie autobusy używane marki Mercedes oraz Man.