Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Przekrój międzymiastowego rynku w przetargu PGZK Jasiel na 9 autobusów

infobus
01.02.2022 19:00

28 stycznia Powiatowo-Gminny Związek Komunikacyjny w Powiecie Jasielskim otworzył oferty w przetargu na zakup 9 szt. niskoemisyjnych autobusów.

Budżet zamówienia to 6.703.500 PLN brutto, w tym samorząd ma 5.697.975 zł dofinansowania z rządowego programu Polski Ład.

Trzy zadania

Na początku przypomnijmy, że spółka PGZK-Jasiel została utworzona w 2018 roku w ramach restrukturyzacji przedsiębiorstwa PKS Jasło S.A. Aktualnie Związek zrzesza miasto Jasło oraz gminy Brzyska, Dębowiec, Jasło, Kołaczyce, Krempna, Nowy Żmigród, Osiek Jasielski, Skołyszyn i Tarnowiec. Spółka wykonuje komunikację na 23 liniach, w tym 6 liniach na obszarze Miasta Jasła. Łączna długość linii autobusowych wynosi 511 kilometrów. W 2020 r. autobusy PGZK przewiozły 1 074 165 pasażerów, z czego największy odsetek stanowili uczniowie (ponad 60 proc.)  Spółka zatrudnia 80 osób, w tym 50 kierowców.

W 2021 r. przed Związkiem pojawiła się szansa na pozyskanie dofinansowania z Polskiego Ładu do zakupu tak potrzebnych nowych autobusów, co udało się skutecznie zrealizować. Za pieniądze od rządu władze spółka chce teraz zakupić 9 autobusów różnych typów. 28 stycznia ruszył przetarg, a autobusy mają być dostarczone do 3 listopada tego roku.

Zamówienie z budżetem na poziomie 6.703.500 PLN brutto zostało podzielone na trzy części. Najdłuższe pojazdy, jakie zakupi PGZK Jasiel mają mieć długość w przedziale 10 – 11 metra. Autobusy powinny wytrzymać eksploatację trwającą minimum 12 lat przy średnim rocznym przebiegu 60 tysięcy kilometrów. W pojazdach powinno być minimum 5 gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych (telefony, smartwatche, tablety). Nowe autobusy mają mieć klimatyzację i ok. 43-47 miejsc siedzących. Kolejne trzy pojazdy to zakup autobusów o długości 8 – 8,7 m (27-28 miejsc siedzących) oraz 7-metrowych (27-29 miejsc siedzących).

W podziale funkcjonalnym z wyznaczonym budżetem wygląda to następująco:

  • I część to zakup 2 sz. autobusów klasy MIDI o długości min. 8 m (z budżetem 1.222.620 PLN brutto),
  • II część to zakup 4 szt. autobusów klasy MIDI o długości 10-11 m (4.152.480 PLN brutto),
  • III część to zakup 3 szt. autobusów klasy MINI o długości 7 m (1.328.400 PLN brutto).

Wszystkie zamawiane autobusy mają być w wersji międzymiastowej i posiadać … niskoemisyjny napęd spalinowy Euro 6. Dodatkowo pojazdy muszą być przystosowane dla ciągnięcia przyczepy.

Sześć ofert

28 stycznia mieliśmy powiatowy wysyp ofert i prawdziwy przekrój międzymiastowego rynku w Polsce (aczkolwiek bardzo brakuje tutaj Autosana):

  • w I części ofertę złożyła tylko firma MMI, które zaproponowała kwotę 1.215.117 PLN brutto / 987.900 PLN netto, co daje ich jednostkową cenę Iveco-MMI Thesi na poziomie 493.950 PLN netto.
  • w II części ofertę oferty złożyło aż trzech dostawców:

- ABP Bus&Coach z ceną 3.933.540 PLN brutto / 3.198.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Iveco Crossway 10,8 na poziomie 799.500 PLN netto;

- SOR Libchavy z ceną 3 876 468 PLN brutto / 3.151.600 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model SOR C10,5 na poziomie 787.900 PLN netto;

- Scania Polska z ceną 4.083.600 PLN brutto / 3.320.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Scania-Irizar i4 10,8 na poziomie 830.00 PLN netto.

  • w III części mamy dwie oferty:

- Bus Trans Technik z Warszawy z ceną 1.933.560 zł / 1.572.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Otokar Navigo U na poziomie 524.000 PLN netto.

- Busimport PL z Gierałtowa z ceną 1.523.416 PLN brutto / 1.238.549,50 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Isuzu Novo na poziomie 412.849,83 PLN netto.

Ocena ofert

Teraz na te oferty jasielska spółka nałoży kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. W każdym zadaniu są one identyczne:

  • Cena - 60%
  • Okres gwarancji - 30%
  • Parametry eksploatacyjno-techniczne – 10%.

O ile oferty w częściach 1 i 2 mieszczą się w budżecie. Tak w przypadku trzeciego zadania spółka będzie musiała zadecydować o dołożeniu do budżet, ale to przy tak dużych oszczędnościach w zadaniu nr 2, to tylko formalność.

Czekamy na decyzję komisji przetargowej.