Przegubowe elektrobusy dla PKM Jaworzno. Sprawdzamy SIWZ
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie poszukuje dostawcy 6 nowych autobusów przegubowych elektrycznych.
Pierwsze trzy autobusy mają pojawić się w bazie PKM w ciągu 330 dni od zawarcia umowy, a kolejne 3 w ciągu 360 dni od zawarcia umowy. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy tutaj
Kryteria oceny ofert
Warunki dotyczące doświadczenia i zdolności finansowej to tylko formalność dla dużych producentów. Zaglądamy do pozostałych wymogów SIWZ. Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (70%), oceny techniczno-eksploatacyjnej (25%), okresu udzielonej gwarancji (5%).
Wśród tych kryteriów, które możemy zaliczyć jako techniczne, PKM wyodrębnił następujące rozwiązania, za które przyzna najwięcej punktów:
- szkielet nadwozia – profile ze stali odpornej na korozję, aluminium, lub ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego metodą katoforezy zanurzeniowej – 2,5 pkt,
- poszycie zewnętrzne nadwozia – aluminium, tworzywa sztuczne nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję lub blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego metodą katoforezy zanurzeniowej – 2 pkt,
- najniższe zużycie energii elektrycznej – 6 pkt,
- trzy-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 0,5 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej – 3 pkt,
- autobusy wyposażone w oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne wykonane w 100% w technologii LED – 1 pkt,
- cały magazyn energii zabudowany na dachu autobusu – 3 pkt,
- silniki trakcyjne zabudowane w osi pojazdu – 6 pkt,
- przednia oś zależna – 1 pkt.
Specyfikacja techniczna
Sześć autobusów przegubowych ma mieć długość 18 m (+/- 2%), a wysokość max. 3,40 m. Zamawiający wymaga, aby napęd elektryczny umożliwiał trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Silnik lub silniki trakcyjne mają mieć co najmniej 220 kW mocy. Elektrobusy muszą posiadać baterie lub inny rodzaj zasobników energii o pojemności min. 240 kWh. Ładowanie baterii ma odbywać się dwojako – poprzez wtyczkę plug-in oraz pantograf.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wentylacja naturalna przestrzeni pasażerskiej będzie odbywała się przy pomocy okien przesuwnych z lewej i prawej strony. Ponadto, autobusy będą wyposażone w wentylatory elektryczne i klimatyzację. Ponadto, pasażerowie będą mogli naładować swoje telefony w portach USB. Z kolei siedzenia mają mieć ergonomiczny kształt, być zaopatrzone w łatwo wymienialne „miękkie” wkładki tapicerowane na całej powierzchni w oparciu i siedzisku.
Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, jednakże zamawiający nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy. Tablice elektroniczne zewnętrzne będą diodowe w kolorze białym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdą się dwie tablice wykonane w technologii LCD o przekątnej minimum 21 cali, wyświetlające takie informacje jak: trasa przejazdu, informacja o możliwościach przesiadkowych na danym przystanku itp.
Nasze typy
Kryteria oceny ofert są ułożone tak, aby nie zaszkodzić żadnemu producentowi, bowiem premia choćby za trzyczęściową szybę przednią jest znikoma w całej punktacji i wynosi zaledwie 0,5 pkt.
Walka zatem będzie się toczyć na polu cenowym, co na pewno ucieszy zamawiającego.
O tym, kto stoczy pojedynek o elektryki dowiemy się 10 maja, kiedy przewidziano otwarcie ofert.