Przedłuża się liniowy przetarg w Rybniku. Mobilis protestuje
Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku ustalił pierwszy termin otwarcia ofert w liniowym przetargu na dzień 22 lipca. Najnowszy to 6 sierpnia.
Oryginalny termin nie nie został on zachowany nie tylko z uwagi na dziesiątki pytań od przewoźników, ale również z uwagi na odwołanie jednego z potencjalnych oferentów.
ODWOŁANIE DO KIO
Przypomnijmy - Rybnik szuka przewoźnika do obsługi przewozów pasażerskich w transporcie zbiorowym na liniach komunikacji miejskiej, organizowanych przez ZTZ, minimum 23 autobusami rożnego typu w tym: co najmniej 7 autobusów klasy MIDI, minimum 11 autobusów klasy MAXI, minimum 5 autobusów klasy MEGA. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
W dniu 22 lipca Mobilis sp. z o.o. skierował do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie względem specyfikacji warunków zamówienia. Skarżący zarzucił ZTZ następujące uchybienia:
- opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący oraz bez uwzględnienia wszystkich okoliczności mogących mieć wpływ na złożenie oferty,
- ukształtowanie projektowanych postanowień umowy w sposób uniemożliwiający wykonawcy oszacowania minimalnej wielkości świadczonych usług, co według skarżącego jest równoznaczne z zastosowaniem klauzuli abuzywnej - niedozwolonej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W uzasadnieniu odwołania Mobilis podniósł, że według SWZ zamawiający zakłada realizację maksimum 15 210 tys. wozokilometrów. Skarżący wskazał, że jest to wartość wyłącznie planowana, a brak jest określenia wartości gwarantowanej. Jednocześnie w SWZ jest zapis, na podstawie którego ZTZ "przewiduje" możliwość zmniejszenia łącznej pracy przewozowej o nie więcej niż 10%. Według odwołującego posłużenie się pojęciem "przewiduje" nie oznacza, że zmniejszenie pracy przewozowej nie będzie większe niż 10%. To wszystko powoduje, że pojawia się stan niepewności dla przewoźnika co do oczekiwań zamawiającego, a to zdaniem wykonawcy powinno zostać wyeliminowane.
Co CHCE MOBILIS?
Na podstawie tak sformułowanych zarzutów odwołujący wniósł o zmianę SWZ oraz projektowanych postanowień umowy w ten sposób, że w całym okresie realizacji przedmiotu umowy łączna wielkość pracy eksploatacyjnej ma nie zmniejszyć się o więcej niż 10%. Ponadto, skarżący chce, aby łączna gwarantowana minimalna wielkość pracy eksploatacyjnej wyniosła 13 689 tys. wozokilometrów. Ostatni postulat przewoźnika to wprowadzenie zapisu, że zmiana średniorocznych wielkości prac eksploatacyjnych dla poszczególnych typów autobusów nie może być większa niż 5% w okresie jednego roku.
Od momentu wniesienia odwołania przez Mobilis, ZTZ nie opublikował żadnych zmian w SWZ. Czekamy zatem na rozstrzygnięcia. Dodajmy jeszcze, że termin otwarcia ofert został przesunięty na dzień 6 sierpnia.