Pruszków z jedną ofertą na obsługę elektrycznej linii nr 10
26 sierpnia Pruszków otworzył oferty w przetargu na świadczenie usług przewozowych w zakresie transportu publicznego na autobusowej linii nr 10.
Ma to związek z coraz bliższym przyjazdem autobusów elektrycznych - Solaris Urbino 9 LE electric, które samorząd zamówił wspólnie z Grodziskiem i Żyrardowem. Przypomnijmy, że w maju 2021 r. trzy mazowieckie gminy podpisały umowę na dostawę łącznie sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych (po dwa dla każdej z gmin). Inwestycję kosztem prawie 13 milionów zł realizuje firma Solaris & Coach, która zadba też o dodatkowe wyposażenie i szkolenia z obsługi oraz naprawy pojazdu. Pojazdy mają dotrzeć na Mazowsze we wrześniu, także jest to już ostatni dzwonek, aby znaleźć dla nich operatora.
Jedna oferta
Przedmiotem pruszkowskiego zamówienia jest przewóz osób dwoma autobusami elektrycznymi Solaris Urbino 9 electric, należącymi do Gminy Miasto Pruszków. Samorząd użyczy te pojazdy wykonawcy wraz z dodatkowym wyposażeniem (w tym jedną dwuwyjściową oraz jedną jednowyjściową stacją ładowania autobusów elektrycznych o mocy 120 kW na jedno wyjście) oraz wyposażeniem diagnostycznym. Okres umowy użyczenia autobusów elektrycznych będzie zgodny z okresem realizacji zamówienia, czyli na okres 70 m-cy. Przewozy będą wykonywane na linii komunikacyjnej oznaczonej nr 10 w relacji: Pruszków Os. Staszica – WKD Pruszków – PKP Pruszków – Pruszków Os. Staszica. Szacunkowa praca eksploatacyjna objęta zamówieniem w okresie tych prawie 6 lat wynosi 474 012,00 wzkm, czyli 81 324 wzkm w skali roku.
Samorząd czekał na oferty do 26 sierpnia. Propozycję złożyła tylko jedna firma:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie z ceną 4.678.498,44 PLN brutto PLN netto, co daje koszt jednego wzkm (przy 474.012,00 km) na poziomie 9,14 PLN netto. Wszystko to w perspektywie prawie 6-letniej obsługi liniowej.
Z kolei zamawiający dość enigmatycznie informuje, że na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć w 2022 r. kwotę .... 100.000,00 zł brutto, czyli mamy tutaj kompletny cenowy rozjazd.
Teraz Pruszków wybierze najkorzystniejszą posługując się dwoma kryteriami: czas podstawienia autobusu rezerwowego / Waga: 40 cena - Waga: 60. A przede wszystkim skarbnik sprawdzi, czy samorząd stać na taką obsługę. Stawiamy na unieważnienie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urbino 9 LE electric
Pruszków przeznaczy do obsług linii 10 dwa autobusy elektryczne Solaris Urbino 9 electric spełniające następujące parametry:
- długość – 9 270 mm;
- szerokość – 2 450 mm;
- wysokość – 3 300 mm.
- pojemność pasażerska: minimum 50 pasażerów w tym 27 siedzących (8 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi).
- układ drzwi: 1-2-0.
- oś przednia niezależna.
- oś napędowa DANA z silnikiem centralnym Siemens 230 kW.
- pojemność baterii: 264 kWh. konstrukcja przystosowana do podłączenia pantografu odwróconego.
- ogrzewanie hybrydowe. klimatyzacja: Konvekta UL500.
- system gaszenia: FeuTechnik. System Informacji Pasażerskiej i monitoring: PIXEL.
- szyba przednia dzielona w pionie.
GRODZISK TAKŻE CZEKA
Te same pojazdy wyjadą we wrześniu na trasy w Grodzisku, natomiast tutaj będą one bezpłatne dla mieszkańców. Już w maju tego roku grodziska rada miejska przyjęła uchwałę w sprawie uruchomienia bezpłatnej linii komunikacyjnej o symbolu 0 … obsługiwanej przez zeroemisyjne autobusy. Trasa obejmie swym zasięgiem niemal całe miasto, podróż "elektrobusem" potrwa godzinę, a stacja ładowania pojazdów stanie przy ul. Traugutta. W tym miejscu także powstaną miejsce postojowe dla autobusu elektrycznego, jezdnia manewrowa, zatoka autobusowa, oświetlenie wraz z budową linii zasilającej.
Cała infrastruktura ma być gotowa na przyjazd nowych autobusów do Grodziska. -„Stacje ładowania przy ul. Traugutta już wybudowaliśmy, natomiast na autobusy musimy poczekać do września, ponieważ wciąż są w produkcji. Rynek podzespołów nie jest łatwy, więc prace się przedłużają, ale mamy zapewnienie, że we wrześniu autobusy do nas trafią i w tym samym miesiącu je uruchomimy – powiedział portalowi „grodzisknews.pl”