Proterra dostawcą autobusów elektrycznych dla Kalifornii
Kalifornijski Departament Usług Ogólnych wybrał firmę Proterra jako dostawcę autobusów elektrycznych i systemów ładowania w ramach umowy ponadstanowej. Agencje tranzytowe i inne instytucje, takie jak uniwersytety i lotniska, mogą teraz kupować autobusy elektryczno-akumulatorowe i systemy ładowania od Proterra na podstawie wcześniej ustalonej umowy.
Elektryczna przyszłość Kalifornii
Można powiedzieć, że Kalifornia jest domem dla Proterra. Firma posiada dwa obiekty w tym stanie. Siedziba główna firmy Proterra i zakład produkujący akumulatory znajdują się w Dolinie Krzemowej, a zakład produkujący autobusy – na zachodnim wybrzeżu w okręgu Los Angeles. Firma wraz z innymi producentami przeszła proces audytu zainicjowany przez stan Kalifornia. Stan ten jest pionierem w transporcie bezemisyjnym i zaprezentował szereg inicjatyw, dotacji i możliwości finansowania. W grudniu 2018 roku California Air Resources Board (CARB) przyjęła jednogłośnie rozporządzenie w sprawie innowacyjnego czystego tranzytu (ICT), zobowiązując stanowe firmy transportu publicznego do przejścia na 100% autobusów o zerowej emisji do 2040 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kalifornijskiej dotacje
Kalifornia uruchomiła dotacje w wysokości 450 milionów dolarów na pomoc w finansowaniu inwestycji kolejowych i autobusowych realizowanych przez jednostki publiczne. Zamówienia na autobusy elektryczne, systemy ładowania i powiązaną infrastrukturę autobusów elektrycznych są kwalifikującymi się projektami w ramach tego programu. Dotacje są przewidziane także na leasing autobusów elektrycznych lub akumulatorów. Ostateczny termin składania wniosków o przyznanie dofinansowania upływa 16 stycznia 2020 r. Ponadto gubernator Gavin Newsom podpisał również niedawno projekt ustawy nr 784, która zezwala na zwolnienie autobusów o zerowej emisji zakupionych w Kalifornii z podatku od sprzedaży do 1 stycznia 2024 r. Ta inicjatywa pomoże przyspieszyć wdrażanie autobusów bezemisyjnych w Kalifornii.
„