Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Prezes Zarajczyk o autobusowej przyszłości Ursusa i o Solarisie

infobus
14.09.2016 10:38

Ursus, znany dotąd z ciągników, chce produkować samochody iautobusy elektryczne. Jak mówi PAP prezes firmy Karol Zarajczyk, Ursus zamierzawkrótce zaprezentować elektryczno-wodorowy autobus hybrydowy, który będzie mógłprzejechać nawet 400 km na jednym ładowaniu.

-„Chcemy produkować samochody elektryczne, autobusyelektryczne, małe samochody dostawcze ponieważ stoimy u progu rewolucji.Silniki spalinowe, które były ograniczeniem jeśli chodzi o wejście na rynki,przestają być tą przeszkodą. Cała elektryka, wszystkie napędy bateryjnepowodują, że dla takich producentów jak Ursus otwierają się zupełnie nowemożliwości” – powiedział Karol Zarajczyk.

Jak dodał, pierwszym krokiem dla Ursusa są autobusyelektryczne.

-„Są to pojazdy od 8 metrów do 18 metrów, bardzo nowoczesne,bardzo ekologiczne. Zaprezentujemy nowy autobus hybrydowy. Jest to szczególnahybryda – elektryczno-wodorowa. Ten autobus ma najdłuższy przebieg zewszystkich autobusów elektrycznych dostępnych w tej chwili na rynku – możejeździć 400 km na jednym ładowaniu, ponieważ w międzyczasie wodór przetwarzanyna parę napędza silniczek elektryczny, które doładowuje podczas jazdyautobus” – tłumaczył Zarajczyk.

Elektromobilność wg Ursusa

Kolejnym ważnym segmentem dla Ursusa – jak powiedział – sąmałe samochody dostawcze.

-„Rodzi się nowy rodzaj logistyki miejskiej,związanej z ekologią. Samochody elektryczne są bardzo ciche. W grę wchodząnocne dostawy i oferta dla firm komunalnych. To bardzo ciekawy segment, którywłaściwie jest zmonopolizowany perz 2-3 producentów samochodów dostawczych,wielkich koncernów motoryzacyjnych. Tutaj upatrujemy szansę na znalezienieswojej niszy” – powiedział.

Dodał, że wchodząc na rynek produkcji samochodów i autobusówUrsus chce współpracować z takimi instytucjami, jak Agencja Rozwoju Przemysłuczy Polski Fundusz Rozwoju oraz spółkami Skarbu Państwa.

-„Mamy ambicję,żeby stworzyć cały łańcuch dostawców w oparciu o polską kooperację, czylistworzyć naprawdę polski autobus, a nie składaki” – powiedział.

O konkurencji

Zdaniem Karola Zarajczyka na rynku powinna być konkurencja.

-„Żebyśmysię rozwijali – zarówno Solaris, jak i Ursus. Pozycja monopolisty nie jestzdrową pozycją dla rozwoju polskiej gospodarki, innowacyjności, czy budowanianowych przewag” – podsumował.