Prezentacja autonomicznego autobusu Irizar w Maladze
W Maladze zostałzaprezentowany pierwszy autonomiczny autobus Irizar Group.
Autobus opracowany na potrzeby tego testu to Irizar, czylipojazd elektryczny w 100%, o zerowej emisji, z podwójnym trybem jazdy – trybemręcznym i automatycznym (autopilot). Ma 12 metrów długości i może pomieścić 60pasażerów.
Prezentacja i test
Ten pierwszy autonomiczny autobus jest owocem projektuAutoMost finansowanego przez CDTI (Centrum Rozwoju Technologii Przemysłowych)Ministerstwa Gospodarki Hiszpanii, którego celem jest rozwój technologiiautomatyzacji pojazdów w transporcie miejskim i przemysłowym w celu osiągnięciaznaczącego wzrostu wydajności, bezpieczeństwa i trwałości. Avanza uczestniczyjako operator z 11 partnerami, w tym Irizar Group poprzez Irizar e-mobility iDatik. W projekcie biorą również udział Politechnika w Madrycie, Insia,CEIT-IK4 i Uniwersytet w Vigo.
Autobus będzie korzystał z wysoce precyzyjnego systemupozycjonowania i naprowadzania i będzie połączony z centrum sterowania, zktórego można przesyłać określone instrukcje do każdej jednostki. Autobusy będąmonitorowane, a ich trasy będą dostępne w czasie rzeczywistym.
Autonomicznaprzyszłość
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak powiedział Hector Olabegogeaskoetxea, dyrektorzarządzający Irizar e-mobility: „Uważamy, że ten autobus jest gotowy dorozpoczęcia testów pilotażowych w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych, wrzeczywistych warunkach drogowych w Maladze. To pierwszy test tego typuautobusu tej wielkości w Hiszpanii. Testy te niewątpliwie dostarczą danych idoświadczenia w codziennej praktycznej eksploatacji, co przyczyni się dopostępu w tym wielkim wyzwaniu dla przyszłości Grupy Irizar „.
Jak skomentowano, główną innowacją AutoMost jest to, żewprowadza on do ruchu pojazd o standardowej wielkości w rzeczywistej sytuacjidrogowej w mieście, a nie w zarezerwowanym miejscu lub na ograniczonymobszarze.
„