Premiera najbardziej ekologicznych autobusów Scania na etanol w Sztokholmie

infobus
14.11.2007 16:08

Scania realizuje obecnie kontrakt na dostawę 10 sztuk autobusów zasilanych etanolem dla przewoźnika Busslink ze Sztokholmu. Fot. Scania ABNowe autobusy, które będą obsługiwać komunikację miejską w centrum Sztokholmu, są wyposażane w już trzecią generację silników Scanii napędzanych etanolem. Fot. Scania AB

Scania realizuje obecnie kontrakt na dostawę 10 autobusów wyposażonych w silniki zasilane etanolem trzeciej generacji dla firmy Busslink, która obsługuje komunikację miejską w centrum stolicy na zlecenie Stockholm Transport (SL). W porównaniu z autobusem miejskim napędzanym tradycyjnym silnikiem Diesla, silnik na etanol emituje do 90% mniej dwutlenku węgla. SL kontynuuje swoją pionierską strategię wprowadzania do komunikacji miejskiej taboru zasilanego paliwami odnawialnymi, której początki sięgają końca lat 80. Przez kilka ostatnich lat, komunikacja miejska w centrum Sztokholmu obsługiwana była wyłącznie autobusami napędzanym ietanolem lub biogazem. Większość z nich, podobnie jak znaczna część pojazdów obsługujących komunikację podmiejską wokół szwedzkiej stolicy, to właśnie autobusy Scania napędzane etanolem (ok. 400 sztuk). SL podjęło decyzję o kupowaniu od 20102 r. wyłącznie pojazdów zasilanych paliwami odnawialnymi. Firma Busslink ma już ponad 15-letnie doświadczenie w eksploatacji autobusów napędzanych etanolem. Dziś ma w swoim taborze 330 takich pojazdów.