Premiera Irizar i8 na Tour Salon 2016
Podczas zakończonych w niedzielę targów turystycznych w Poznaniumogliśmy zobaczyć cztery autokary ? wszystkie w barwach biura podroży Centrum TurystykiOskar. Wśród nich premierowy integralny autobus do wielkiej turystyki Irizari8. To pierwszy tego typu pojazd w Polsce, który sprowadzony został przez dilerahiszpańskiego producenta w naszym kraju ? firmę Wanicki.
Debiutantowi towarzyszyłyinne ?rodzynki? z floty Oskara ? trzyosiowy autokar Irizar PB 6×2 o pojemności pasażerskiej44+1+1 (!), rocznik 2015 oraz dwa autobusy marki VDL ? tegoroczny, trzyosiowy modelFHD2-148 o pojemności 57+1+1 oraz dwuosiowa Futura FHD2-129 o pojemności 49+1+1(rocznik 2015). To najnowsze konstrukcje w taborze Oskara, ale to nie koniectegorocznych transferów poznańskiego biura. Największym hitem będzie pojawieniejuż w marcu br. dwupokładowej Futury FDD2-141 o pojemności 79+1+1 miejsc. Tobędzie podobno drugi tego typu autokar wyprodukowany przez VDL. Pierwszy trafił jakodemo na targi w Kortrijk, drugi ? do firmy Oskar.
Wracając do premiery – Irizar i8 to nowy okręt flagowy i to zarówno marki Irizar, jaki i firmy Oskar,mający zastąpić w ofercie legendarny już model Irizar PB. Posiada on liczne ulepszenia oraz wyłącznienajnowocześniejszą technologię. Jednak jego najmocniejszym punktem jeststylistyka z wyraźną linią, która płynie wzdłuż całego autobusu. Atrakcyjnewykończenie ze stali nierdzewnej w kształcie litery V wyróżnia przód autobusu,otoczony przez stylowe reflektory, w pełni w technologii LED. Tył pojazdu jestrównie sugestywny. Utrzymane zostały agresywne linie podkreślone dodatkowoprzez nowy element – emblemat w kształcie litery V.
Autobusowa reprezentacja
-?Podróżowanie w Irizari8 jest wyjątkowymdoświadczeniem. Wszystko zostało tutaj zaprojektowane, aby zapewnić maksymalnykomfort i bezpieczeństwo pasażerom ? mówi Robert Waloch, wiceprezes Centrum TurystykiOskar. ? To jeden z najbardziej luksusowych autokarów w naszym kraju, który idealniewpisuje się w naszą wizję rozwoju spółki ? stawiamy na najwyższy komfort i tobez żadnych kompromisów.?
Mimo, że na tegorocznym Tour Salonie mieliśmy tylko jednegoambasadora autokarowej turystyki to wszystkie cztery autokary zostały dobrze rozlokowanei to w różnych częściach wystawy. Dzięki temu goście mieli wrażenie, żeautobusów jest całkiem sporo. Autokary bardzo dobrze komponowały się z całością,a ich wnętrza były pełne zwiedzających. ??Myślę, że coraz więcej osób zaczynasię zastanawiać nad bezpieczeństwem podróży lotniczych i dlatego nasza targowa ekspozycjaluksusowych autokarów dobrze przysłużyła się całej branży. Kto chciał się przekonać, czy można wygodnie podróżowaćautobusami, wyszedł z naszych pojazdów usatysfakcjonowany? ? podkreśla RobertWaloch
Autokar to nie wszystko
Po wejściu do najnowszy autokaru i8 od razu można zauważyć centrumrozrywki pokładowej, czyli system Buspad, który składa się z dotykowych ekranówwbudowanych w oparcia każdego fotela. Korzystając z ekranów można obejrzeć najnowszefilmy z biblioteki multimedialnej czy zagrać w popularną grę. To zdaniem Oskaraznak naszych czasów i przyszłość autokarowej turystyki. ??Jesteśmy o tym wprzekonani na sto procent. Dwa najnowsze autokary marki Irizar zakupiliśmyprzede wszystkim dlatego, że oferowały zarówno system Buspad, jak i Funtoro.Pierwszy z nich mamy w i8, a drugi w PB, który również był obecny na targach w Poznaniu. Jak na razie jest za wcześnie, abyje dogłębnie porównywać, natomiast na pierwszy rzut oka to Buspad ma większej ekrany,które mimo to zostały bardzo elegancko wkomponowane w oparcie foteli” – zauważa RobertWaloch.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oskar zapowiada, że od tego roku już wszystkie kolejneautobusy będzie kupował z systemami pokładowejrozrywki. To sygnał dla wszystkich producentów, że trzeba ?uzbroić? się wmultimedia, gdyż firmy turystyczny odkryły tutaj dodatkowy, reklamowy zarobek. Aod tego nie ma już odwrotu. Aktualnie wielkopolskie biuro posiada flotę 17autobusów, w tym 15 szt. marki VDL i 2 szt. marki Irizar. Do tego dochodzą dwaj weterani szos, czyli piętrowemodele Ayats na podwoziach MAN. Taka struktura taborowa wynika z historiifirmy, która rozpoczęła swoją działalność transportową ? podobnie jak kilkadziesiątinnych firm w Polsce ? bazując na autokarach Bova. Potem naturalnie przeszła doobozu VDL, dzięki czemu aktualnie posiada w swojej flocie tak interesująceautobusy, jak trzy fabrycznie nowe, dwupiętrowe autokary VDL Synergy o pojemnościpasażerskiej 91+1+1. A będzie jeszcze ciekawiej.
Film z ekspozycji Oskara na Tour Salonie 2016 można zobaczyćTUTAJ
„