Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Premiera hybrydowego piętra Volvo-Wrighbus

infobus
02.11.2016 15:30

Na targach EuroBusExpo 2016 w Birmingham miała miejsce premiera dwupokładowego autobusu hybrydowego na podwoziu Volvo B5LHC Hybrid Electric ? czyli z możliwością ładownia podczas jazdy ? z nadwoziem „New Bus for London” marki Wrightbus.

Volvo B5LHC Double Deck Hybrid Electric bazuje na sukcesie hybrydowego podwozia Volvo B5LH oraz Volvo 7900 Hybrid Electric, czyli integralnego, jednopokładowego autobusu hybrydowego, które produkcja seryjna (w fabryce we Wrocławiu) rozpoczęła się w 2014 roku. Różnica polega na zastosowaniu mocniejszego silnika elektrycznego, bardziej pojemnych baterii litowo-jonowy o mocy 19kWh i urządzenia do ładowania poprzez odwrócony pantograf. Ładowanie jest w pełni zautomatyzowane i trwa od trzech do sześciu minut.

Piętrowa hybryda

Podwozie Volvo B5LHC umożliwia bezemisyjną jazdę – w trybie elektrycznym – przez około 7 kilometrów między ładowaniami. Oznacza to mniej hałasu i emisji spalin przy zachowaniu większej elastyczności zastosowania.

-” Volvo B5LHC Hybrid Electric to dodatek do naszej oferty, który pozwala zaoszczędzić do 75% kosztów oleju napędowego w porównaniu do konwencjonalnego dwupokładowego autobusu. Emisja CO2, NOx i cząstek stałych również zmniejsza się proporcjonalnie, przy jednoczesnym zachowaniu lepszej jakości powietrza oraz obniżeniu poziomu hałasu – czyli to co coraz częściej wymagamy w naszych miastach” – powiedział dyrektor zarządzający Volvo Bus w Wielkiej Brytanii i Irlandii Nick Page. – „W zakresie elektromobilności za Volvo przemawia doświadczenie ? w Wielkiej Brytanii mamy już ponad 1500 hybrydowych autobusów Volvo i to zarówno w Londynie, jak i w innych miastach . Volvo B5LHC to kolejny ważny krok na drodze do dalszej bezemisyjnej eksploatacji ze wszystkimi środowiskowymi i społecznymi korzyściami.”

Piętrowy autobus na bazie Volvo B5LHC z zabudową Wrightbus oferuje pojemność pasażerską na poziomie 87 miejsc, w tym 43. miejsca na górnym pokładzie i 17 na dolnym ? w specyfikacji dwudrzwiowej. Testy w stolicy Anglii przewidziano od początku 2017 r.

OppCharge

Volvo, podobnie jak inni europejscy producenci autobusów Irizar, Solaris oraz VDL, oferuje swoje pojazdy ? w tym także Volvo B5LHC ? w otwartym systemie ładowania OppCharge, co zapewnienia interoperacyjności elektrycznych autobusów. Jednolity interfejsy jest otwarty dla wszystkich firm obecnych na rynku i jest wykorzystywany do szybkiego ładowania elektrycznych autobusów na końcowych przystankach oraz w nocy.