Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

preIAA 2012: 7-biegowy Mercedes-Benz Sprinter

infobus
05.07.2012 18:38
Podczas prezentacji pojazdów użytkowych na zbliżające się targi IAA Mercedes-Benz nie zapomniał o swoim flagowym vanie, który w tym roku otrzymał 7-biegową skrzynię biegów. Do tej pory żaden inny producent nie zaproponował podobnego rozwiązania. Nowa skrzynia została nazwana 7G-Tronic i będzie dostępna jako opcja we wszystkich Sprinterach na całym świecie. Tak wyposażone pojazdy będą posiadały tylny most o przełożeniu i = 3,692. Oczywistą zaletą nowej przekładni jest szeroka rozpiętość między najniższym a najwyższym biegiem, co w praktyce zapewnia dynamiczny start, a na najwyższym przełożeniu –ekonomiczną i cichą jazdę. Zdaniem Mercedesa w przypadku 7-b biegowych Sprinterów (o DMC do 3,5 ton i 4-cylindrowych silnikach) średnie zużycie paliwa spadnie do poziomu 7,9 l ON/100 km. Kolejne oszczędności mogą przynieść takie rozwiązania jak: system start&stop, opony o niskich oporach toczenia czy elektryczny układ wspomagania kierownicy, zarządzanie alternatorem oraz elektrycznie regulowana pompę paliwa. Dzięki temu zużycie paliwa może zostać zredukowane do zaledwie 7,4 litra ON na 100 km.
Mercedes-Benz SprinterMercedes-Benz Sprinter7G-Tronic7G-Tronic
Kolejna tegoroczna nowość w Sprinterach to rozbudowanym elektroniczny system kontroli stabilności (ESP), zwiększającym skuteczność hamowania oraz bezpieczeństwo pasażerów i innych użytkowników dróg. Inteligentny system ADAPTIVE ESP 9i zastępuje stosowaną dotychczas wersję ADAPTIVE ESP 8.1. Nowa wersja bierze pod uwagę bieżące obciążenie pojazdu. Czujniki ustalają je na podstawie pozycji środka ciężkości. W efekcie system dobiera zakres interwencji indywidualnie do sytuacji. Działanie ADAPTIVE ESP 9i wspomaga kierowcę również podczas holowania przyczepy.  Dodatkowo funkcja Brake Disc Wipe skraca czas reakcji hamulców podczas jazdy po mokrej nawierzchni. W regularnych odstępach czasu, w układzie hamulcowym generowane wtedy jest niewielkie ciśnienie. Uruchomienie hamulców powoduje usunięcie filmu wodnego z tarcz hamulcowych. Dzięki temu w przypadku nagłego hamowania kierowca od razu dysponuje pełną skutecznością hamulców. I Electronic Brake Prefill, który z kolei zapewnia z kolei szybszą reakcję układu hamulcowego i pozwala uniknąć lub zminimalizować skutki wypadku. Jeśli kierowca nagle i szybko zwolni pedał gazu, klocki hamulcowe zostaną automatycznie zbliżone do tarcz, by w sytuacji awaryjnego hamowania zaoszczędzić cenne milisekundy i błyskawicznie rozpocząć wytracanie prędkości. System ADAPTIVE ESP 9i jest na liście standardowego wyposażenia Mercedes-Benz Sprinter.