Praga testuje przegubowego Skoda-Solaris 27Tr

infobus
27.03.2019 13:00

W ubiegłym tygodniu pilzneńskie przedsiębiorstwo transportu miejskiego odebrało siedem nowych trolejbusów Skoda-Solaris 27 Tr. Jedna z tych maszyn pojechała na testy do Pragi.

Pierwszy z nowo zakupionych przez Pilzno przegubowych trolejbusów 25 marca 2019 r. z Pilzna do Pragi. We wczesnych godzinach porannych trafił do Pragina zajezdnię DPP na Klíčovie. Po południu 25 marca – już z praskim numerem rejestracyjnym 9000 – wykonano pierwsze próby bez pasażerów i sprawdzono ładowanie na pętli Palmovce. Z kolei wczoraj trolejbus zaprezentowano władzom Pragi i tamtejszego przedsiębiorstwa transportu publicznego. Od sziś trolejbus można spotkać na linii 58.

Właścicielem pojazdu nie jest PMDP, ale Škoda Electric, która pożyczyła trolejbus od DPP na okres od 24 marca do 15 kwietnia 2019 r. Dzienny koszt wynajmu to 4965 CZK netto. Łącznie Škoda za wynajem zainkasuje 75 000 CZK.

O przegubowych trolejbusach dla Pilzna pisaliśmy tutaj. Skoda-Solaris 27Tr to pojazd oparty na nadwoziu Nowego Urbino 18. Trolejbus ten już zyskał dużą popularność u naszych południowych sąsiadów. Spełnia on wszystkie oczekiwania jakie stawiane są współczesnym pojazdom tego typou. Jest przyzwoicie wyposażony, a więc nie mogło zabraknąć takich elementów jak klimatyzacja przestrzeni pasażerskie i kabiny kierowcy, nowoczesny SIP czy gniazd z portami USB. 

Pasażerowie mogą korzystać z bardzo wygodnych i tapicerowanych foteli polskiego Stera- w większości to siedzenia typu 8MU. Jednak najważniejszą zaletą nowych trolejbusów dla Opawy jest dodatkowy napęd. Skoda zamontował pakiet baterii, dzięki któremu pojazdy będą mogły pokonywać dystans ok. 30 km na odcinkach bez sieci trakcyjnej.