Praga sprawdza trolejbus Ekova Electron 12T

infobus
26.09.2019 10:00

Po testach hybryd, praski operator bierze się teraz zatrolejbusy. Na początek DPP sprawdzi bateryjny trolejbus Ekova Electron 12T.

Od środy firma Dopravní Podnik Praga testuje trolejbus EkovaElectron 12T z osprzętem Cegelec na linii 58. Trolejbus będzie kursował zPalmovki do Letňany przez miesiąc – od 25 września. Testy pomogą DPP wybraćodpowiednią konfigurację pojazdu na tej trasie i dostarczą danych operacyjnych.

Electron 12T

Trolejbusy czeskiej Ekovy jest napędzany silnikiem trakcyjnym zasilanymenergią elektryczną z sieci trakcyjnej lub z wbudowanych akumulatorówtrakcyjnych. Gdy pojazd hamuje, silnik elektryczny działa jak generator, awytworzona energia jest wykorzystywana w pojeździe do ogrzewania, ładowanieakumulatorów i ewentualnie oddawana do napowietrznej sieci.

W zakresie wyposażenia to Ekova Electron 12T oferujepasażerom niską podłogę na całej długości, a przy drugich drzwi mamy mechanicznieodchylaną platformę umożliwiającą wjazd wózkom inwalidzkim. Pojazd jest także wyposażonyw system obniżania podłogi, który zapewnia wygodniejsze wchodzenie osób starychczy inwalidów. Klimatyzacja jest osobna dla kabiny pasażerskiej i dla kierowcy.Ogrzewanie przedziału pasażerskiego jest kontrolowane automatycznie.Oświetlenie kabiny zapewnia technologia LED z możliwością ciągłej regulacjiintensywności światła.

Maksymalna pojemność pasażerska Electrona to 86 osób.

Parametry techniczne

Producent: EKOVA ELECTRIC a.s.

Długość całkowita: 11 980 mm

Szerokość: 2 550 mm

Wysokość: 3580 mm

Masa własna: 12565 kg

Całkowita pojemność: 86 miejsca, w tym 28 siedzących (w tym2 siedzenia rozkładane)

Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich: 2

Żywotność baterii: minimum 15 000 cykli

Moc silnika: 175 kW

Zasięg akumulatorów: 12 km

Akumulatory: Li-ion LTO, 47 kWh

Układ drzwi: 2-2-2