Praga sprawdza trolejbus Ekova Electron 12T

Po testach hybryd, praski operator bierze się teraz zatrolejbusy. Na początek DPP sprawdzi bateryjny trolejbus Ekova Electron 12T.
Od środy firma Dopravní Podnik Praga testuje trolejbus EkovaElectron 12T z osprzętem Cegelec na linii 58. Trolejbus będzie kursował zPalmovki do Letňany przez miesiąc – od 25 września. Testy pomogą DPP wybraćodpowiednią konfigurację pojazdu na tej trasie i dostarczą danych operacyjnych.
Electron 12T
Trolejbusy czeskiej Ekovy jest napędzany silnikiem trakcyjnym zasilanymenergią elektryczną z sieci trakcyjnej lub z wbudowanych akumulatorówtrakcyjnych. Gdy pojazd hamuje, silnik elektryczny działa jak generator, awytworzona energia jest wykorzystywana w pojeździe do ogrzewania, ładowanieakumulatorów i ewentualnie oddawana do napowietrznej sieci.
W zakresie wyposażenia to Ekova Electron 12T oferujepasażerom niską podłogę na całej długości, a przy drugich drzwi mamy mechanicznieodchylaną platformę umożliwiającą wjazd wózkom inwalidzkim. Pojazd jest także wyposażonyw system obniżania podłogi, który zapewnia wygodniejsze wchodzenie osób starychczy inwalidów. Klimatyzacja jest osobna dla kabiny pasażerskiej i dla kierowcy.Ogrzewanie przedziału pasażerskiego jest kontrolowane automatycznie.Oświetlenie kabiny zapewnia technologia LED z możliwością ciągłej regulacjiintensywności światła.
Maksymalna pojemność pasażerska Electrona to 86 osób.
Parametry techniczne
Producent: EKOVA ELECTRIC a.s.
Długość całkowita: 11 980 mm
Szerokość: 2 550 mm
Wysokość: 3580 mm
Masa własna: 12565 kg
Całkowita pojemność: 86 miejsca, w tym 28 siedzących (w tym2 siedzenia rozkładane)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich: 2
Żywotność baterii: minimum 15 000 cykli
Moc silnika: 175 kW
Zasięg akumulatorów: 12 km
Akumulatory: Li-ion LTO, 47 kWh
Układ drzwi: 2-2-2
„