Praga ponowi przetarg na przeguby XL
Praskie zakłady komunikacyjne, czyli Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) szykują się do nowego przetargu na długie autobusy przegubowe. Poprzedni zakończył się niepowodzeniem z powodu braku ofert, więc teraz przewoźnik postanowił skonsultować się z producentami.
Przypomnijmy, że od listopada 2018 r. DPP szukało dostawcy 18 autobusów przegubowych o długości ok. 19 m. Przewoźnik chciał je wydzierżawić na 10 lat i dodatkowo zamówić kontrakt serwisowy. Dosyć unikatowa była forma płatności. Praski operator chciał bowiem rozliczać się z dostawcą od każdego wzkm wykonanego przez autobusy. I zapewne to spowodowało zerowy odzew rynku na wymagania określone przez DPP.
Zostanie ogłoszony nowy przetarg. Ale zanim to nastąpi DPP chce poznać możliwości rynku. Trwają konsultacje z potencjalnymi producentami w ramach przygotowywania nowej procedury przetargowej. Plan zakłada, że zebrany materiał pozwoli na ogłoszenie nowego przetargu już w sierpniu.
Potencjalni producenci autobusów o dużej pojemności zostali poinformowani o wstępnych oczekiwaniach DPP. Jest to obligatoryjna procedura w przypadku niestandardowych zamówień w Czechach, która jest odpowiednikiem polskiego dialogu technicznego.
Nowy przetarg powinien zostać ogłoszony w sierpniu. W połowie czerwca przewodniczący rady dyrektorów i dyrektor generalny DPP Petr Witowski powiedział, że DPP chce zwrócić się do jak najszerszego grona producentów autobusów w Europie i poza nią, aby docelowo uzyskać najlepszy produkt w jak najlepszej cenie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Teraz planuje się zakup 20 autobusów, które by kursowały między stacją metra Veleslavín a lotniskiem Václava Havla. Do codziennej pracy przy pełnym uruchomieniu byłoby wykorzystywanych 17 autobusów, a pozostała liczba zostanie wykorzystana jako rezerwa lub miałyby być kierowane na linię 107 w praskiej dzielnicy Suchdol.
„