Praga chce pilotażowo kupić 49 trolejbusów i elektrobusów

Władze Pragi zaaprobowały przedstawioną przez zakłady komunikacyjne DP koncepcję stopniowe wprowadzania do floty pojazdów zero- i niskoemisyjnych. Jest to jeden z kluczowych dokumentów, który powinien – zgodnie ze zobowiązaniami Republiki Czeskiej i Unii Europejskiej – rozpocząć proces przejścia do transportu bezemisyjnego i niskoemisyjnego.
Projekty rozwoju floty pojazdów z napędem elektrycznym na lata 2020-2022 liczą trzy komponenty. Dwa z nich dotyczą trolejbusów bateryjnych, a jeden autobusów elektrycznych. W przypadku autobusów elektrycznych powinien to być zakup łącznie 14 sztuk o długości 12 m do eksploatacji na linii 154 (Strašnická – Koleje Jižní Město), w tym budowa niezbędnej infrastruktury ładowania.
Projekty trolejbusów koncentrują się następnie na elektryfikacji linii 140 (Palmovka – Miškovice) i 119 (Stacja Veleslavín – lotnisko Václava Havla), gdzie planuje się zakup do 35 trolejbusów (w tym 20 wieloprzegubowych). Dodatkowym projektem jest przetestowanie czterobiegunowej technologii ładowania na linii nr 142 (Nové Butovice – Velká Ohrada).
Realizacjach projektu, zwłaszcza w zakresie trolejbusów bateryjnych, stanowi idealny punkt wyjścia do zelektryfikowania innych tras autobusowych, które można zelektryfikować do końca 2024 r.
Oprócz autobusów elektrycznych i trolejbusów należy również nabyć autobusy hybrydowe, które Praga również przetestowała. Nie można również wykluczyć użycia autobusów napędzanych wodorowym ogniwem paliwowym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki tym krokom do końca 2024 r. emisje szkodliwych substancji powinny zostać zmniejszone nawet o 20%. Nawet po 2024 r. elektryfikacja linii autobusowych nie powinna być zatrzymywana, a w dłuższej perspektywie oczekuje się stopniowego rozwoju autobusów elektrycznych i trolejbusów.
„