Pracowita jesień Škody i Solarisa
Škoda Electric rozpoczęłaprodukcję kolejnych trolejbusów typu 27Tr dla Rygi. Równolegle Solarisrazem z czeską spółką zamknął kontrakt dla bułgarskiego miasta Stara Zagora.
Ryga w 2013 r. zamówiła wsumie 125 przegubowych trolejbusów. Kontrakt ten wygrała firma Škoda Electric(w kooperacji z Solaris Bus & Coach), która przekazała w ubiegłym roku dostolicy Łotwy pierwszą partię 25 przegubowych pojazdów Skoda-Solaris 27 Tr.Teraz czeska spółka rozpoczęła produkcję kolejnych 25 pojazdów. Wszystkietrafią do taboru przewoźnika RigasSatiksme.
??Przygotowywane przeznas pojazdy wyposażone są także w dodatkowy generator dieslowski, który powoliim na operowanie poza siecią napowietrznych linii trakcyjnych. Oczywiściewszystkie trolejbusy są niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację oraz nowoczesnysystem informatyczny, w tym urządzenia do zliczania pasażerów?- opisuje KarelMajer, szef Škoda Electric Trolley.
Umowa z Rygą jestwyjątkowa dla czeskiej firmy. To największy kontrakt w najnowszej historii ŠkodaElectric. Wcześniej firma dostarczyła do stolicy Łotwy aż 150 szt.niskopodłogowych trolejbusów Škoda 24 Tr o wartości 1,5 mld koron. Zostały one dostarczonew latach 2007-2009. Pamiętajmy, że najnowszy kontrakt zawiera także opcjędostawy kolejnych 38 egzemplarzy, co oznacza, że łącznie Ryga może odebrać wlatach 2014 ?2018 aż 163 szt. nowoczesne trolejbusy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bułgarski potencjał
Pozostając na terenieEuropy Środkowej warto przypomnieć, że we wrześniu konsorcjum Škoda Electric iSolaris przekazało pierwsze trolejbusy do stolicy Węgier. Budapesztańskiprzewoźnik BKK zamówił 36 nowoczesnych trolejbusów plus 72 pojazdy w opcji.Obecnie Skoda produkuje także trolejbusy dla Bolonii.
„