Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Poznański buspas na Garbarach będzie krótszy

infobus
01.06.2017 11:37

Prezydent Jacek Jaśkowiak zadecydował o ograniczeniudługości buspasa na ul. Garbary. Zostanie od wytyczony na odcinku od ul.Długiej do skrzyżowania z ul. Strzelecką, a nie jak pierwotnie planowano od ul.Armii Poznań.

Decyzja o ograniczeniu długości buspasa na ul. Garbaryzostała podjęta po przeanalizowaniu konsultowanego z mieszkańcami projektu ZDM.Konsultacje rozpoczęły się 19 kwietnia 2017 r. otwartym spotkaniemwarsztatowym, podczas którego grupy składające się z mieszkańców, radnych,przedsiębiorców i ekspertów specjalizujących się w inżynierii ruchu dyskutowałynad ideą buspasów i wypracowaniem najlepszych rozwiązań. Przeprowadzono teżsondaż w punkcie konsultacyjnym na skrzyżowaniu ul. Garbary i Małe Garbary orazna pl. Bernardyńskim. Ponadto Zarząd Dróg miejskich uruchomił dedykowany adresmailowy: [email protected], na który można było przesyłać wnioski i uwagi.Podsumowanie konsultacji odbyło się 25 maja podczas otwartego spotkania wUrzędzie Miasta.

– Celem konsultacji było zapoznanie wszystkichzainteresowanych – mieszkańców, przedsiębiorców, właścicieli nieruchomości,przedstawicieli instytucji z planowanymi zmianami, poznanie opinii, uwag orazpozyskanie społecznej akceptacji dla proponowanych zmian – mówi Agata Kaniewska, rzecznik prasowyZarządu Dróg Miejskich.

Wszystkie zebrane w ramach konsultacji uwagi zostałyprzeanalizowane. Na tej podstawie postanowiono o ograniczeniu długości buspasana ul. Garbary. Pierwotnie miał on przebiegać na odcinku od ul. Armii Poznań doskrzyżowania z ul. Strzelecką.

– Wprowadzając zmiany musimy brać pod uwagę głosy zarównozwolenników, jak i przeciwników danego rozwiązania – mówi prezydent PoznaniaJacek Jaśkowiak. – Buspasy są konieczne jako jedna z form preferencji dlatransportu zbiorowego w centrum. Ich systematyczne wdrażanie pozwoli napodniesienie punktualności poznańskich autobusów, co z kolei zachęci doczęstszego ich wyboru przez pasażerów. Na ul. Mostowej buspas zostaniewyznaczony na całej długości, w zakresie przegotowanym przez ZDM iprzedstawionym w ramach konsultacji społecznych. Wsłuchując się w opiniemieszkańców, radnych miejskich i osiedlowych, zdecydowaliśmy, że w przypadkuul. Garbary zrealizujemy wariant ostrożny. Skutki tych zmian będą weryfikowane- zapowiada.

Buspas na ulicy Garbary powstanie tylko na odcinku od ul.Długiej do skrzyżowania z ul. Strzelecką. W ograniczony zakresie powstaną teżkoperty dla dostaw – tylko tam, gdzie wytyczony zostanie pas dla autobusów.

Z nowego buspasa na Garbarach będą mogły skorzystać równieżtaksówki, służby komunalne, rowerzyści, motocykliści i samochody, któreprzewożą minimum trzy osoby. Zostanie udostępniony także dla kierowców innychpojazdów, którzy będą skręcać w prawo na najbliższym skrzyżowaniu.

Buspas ma pełnić także funkcję tzw. drogi życia, tak abypojazdy służb ratunkowych – policja, pogotowie, straż pożarna i straż miejska -mogły nim swobodnie, bez konieczności stania w korku, czy lawirowania pomiędzysamochodami, jak najszybciej przejechać.

Wraz z wytyczeniem buspasów zostanie przeprojektowanasygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic: Królowej Jadwigi i DrogiDębińskiej, przesunięcie przejścia dla pieszych przez ul. Królowej Jadwigi orazwytyczone zostanie nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną przyskrzyżowaniu ulic: Krakowskiej i Strzeleckiej.

Po dokonaniu zmiany potoki ruchu w nowej organizacji będą nabieżąco obserwowane i analizowane. Wnioski będą podstawą do dalszych decyzjidotyczących ul. Garbary.