Poznań ujednolica oznakowanie buspasów
W ramach prac nad usprawnianiem komunikacji zbiorowej w wielkopolskimmieście podjęto działania zmierzające do standaryzacji oznakowania buspasóworaz ujednolicenia zasad poruszania się po nich innych grup pojazdów.
Po przeprowadzeniu obserwacji ruchu na istniejącychbuspasach oraz zebraniu opinii jednostek miejskich i policji poznański Miejski InżynierRuchu zatwierdził projekty stałej organizacji ruchu dla BUS-pasów, na którychdopuszczone będą także inne grupy pojazdów.
Kto może?
Ustalono, iż po wszystkich BUS-pasach z dodatkowym napisemDOP mogą poruszać się także taksówki, autobusy, służby miejskie (w tym m.in.straż pożarna, policja i pogotowie ratunkowe), pojazdy elektryczne orazmotocykle i motorowery. Wyjątek stanowi BUS-pas na ul. Garbary, gdzie jużobecnie – m.in. ze względu na bliskość szpitala – obowiązuje zakaz ruchumotocykli.
Z kolei na buspasach w ciągu ulic: Kościelnej, Mostowej,Garbary i Opolskiej oraz na odcinku buspasa w ul. Bukowskiej, między ul.Szylinga i ul. Gajową, dopuszcza się istniejący także do tej pory ruchrowerowy.
Buspas na wyłączność
Należy podkreślić, że sam napis BUS dotyczy wyłącznieautobusów komunikacji publicznej, dlatego w przypadku torowisk z napisem BUS(np. ul. Grunwaldzka pomiędzy Roosevelta i Szylinga oraz Dąbrowskiego pomiędzySzpitalną a Przybyszewskiego) wspólnie z tramwajami mogą poruszać wyłącznieautobusy komunikacji publicznej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W przestrzeni miejskiej istnieje kilkadziesiąt śluzautobusowych i pasów dojazdowych do przystanków autobusowych. Te miejsca takżewyposażono jedynie w oznakowanie BUS, zatem służą one wyłącznie autobusomkomunikacji publicznej.
„