Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań: Testy Solaris Urbino 12 Hybrid

infobus
13.06.2012 13:04

Testowy Solaris Urbino 12 Hybrid

Na poznańskie ulice wyjechał hybrydowy autobus Solaris Urbino 12. Do soboty 16 czerwca br. będzie woził podróżnych w stolicy Wielkopolski. Można go m.in. spotkać na linii 63. -„Pasażerowie są nim zachwyceni! –przyznaje Darek Berger, kierowca, który prowadzi ten autobus przez większość czasu w pracy. – Podróżni podchodzą do mnie i pytają czy firma kupi takich więcej. Zresztą wóz wzbudza zainteresowanie nie tylko młodych. Raz podeszła do mnie starsza pani, mówiąc że czuje się tu jak na pokładzie samolotu”. Wszystko dlatego, że wnętrze jest bardzo kolorowe, znajduje się fotelik dla dzieci, elementy ozdobione są wesołą grafiką. „Najładniej wygląda wieczorem, ze względu na swoje oświetlenie”–przyznaje Darek.
Autobus Solaris Urbino 12 Hybrid od swojej starszej siostry, która od 2008 roku jeździ w barwach MPK Poznań, różni się tym, że zastosowano w nim system „start/stop”. Oznacza to, że po zatrzymaniu pojazdu, silnik się automatycznie wyłącza, a przy ruszaniu uruchamia. Dzięki temu podczas postoju nie emituje dodatkowych zanieczyszczeń. Oprócz tradycyjnego spalinowego silnika Cummins ISB6.7EV o mocy 220 koni mechanicznych i pojemności 6,7 litra, Solaris Urbino 12 Hybrid posiada zasilanie z czterech baterii litowo-jonowych, umieszczonych w podestach pod siedzeniami, w środkowej części pojazdu. Baterie magazynujące energię elektryczną o napięciu 340 woltów, ładowane są podczas hamowania autobusu, dzięki czemu nie wymagają zewnętrznych źródeł zasilania.