Poznań: Rok jubileuszy
Zakończony właśnie rok 2006 był dla MPK Poznań okresem niezwykle ważnym. To właśnie w 2006 mija dokładnie 10 lat od największego w dziejach poznańskiego przewoźnika przetargu na nowe autobusy. Dokładnie 10 lat temu w 1996 i na początku 1997 roku do Poznania trafiło łącznie 122 nowych pojazdów marki Neoplan i MAN. Ubiegły rok to też największy od lat 10 przetarg na nowe autobusy, który podobnie jak 10 lat temu wygrali producenci mający swoje fabryki w rejonie Poznania – MAN i Solaris. Łącznie do MPK trafiło 20 MAN-ów Lion’s City i 30 Solarisów U18 III generacji.
Na koniec roku MPK przygotowało też akcję promocyjną, która potrwa w sumie do połowy marca tego roku. Jej hasło przewodnie to po prostu „Kocham Poznań”. MPK dziękuje swoim pasażerom za kupno biletów i tym samym podkreśla, że to m.in. dzięki tego Poznań ma najnowocześniejszy tabor. Dzięki tej akcji MPK chce być postrzegane w oczach swych klientów (pasażerów) jako firma nowoczesna, przyjazna i stawiająca na dobro pasażera.
Reklama (oczywiście w firmowych barwach firmy) trafiła w sumie na 5 autobusów Solaris U12 i jeden tramwaj GT8. Oprócz tego plakaty reklamowe zawisły na wielu wiatach przystankowych, w kasetonach reklamowych wewnątrz pojazdów i wielki na ścianie budynku przy zajezdni S1 Głogowska. Największe zdziwienie wzbudził duży i niezbyt ładne wyglądający napis „Dziękujemy”umieszczony na przodach wspomnianych Solarisów.
Wraz z początkiem zimy całkowitej zmianie uległą też numeracja na obydwu zajezdniach autobusowych, ale o tym szerzej w osobnym tekście. W powitanym dosłownie chwilę temu 2007 roku należy życzyć MPK podobnych sukcesów i przede wszystkim zadowolenia pasażerów.