Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań: Pożegnanie P

infobus
27.08.2008 21:58

Neoplan na linii P

Z dniem 31 sierpnia br. zlikwidować zostaje sezonowa linia P. Kursowała ona do podpoznańskeiego Sierosławia, gdzie znajdują się bardzo liczne ogródki działkowe. Linia jeździła tylko w sezonie wiosenno – letnim i w czasie „złotej jesieni”- od kwietna do października.
Powodem zawieszania był brak porozumienia miasta Poznania z gminami Dopiero i Tarnowo Podgórne, na których terenie przebiega część trasy i znajduje się pętla.
Warto zatem przypomnieć sobie parę faktów związanych z P.
Pierwsza trasa P była zupełnie inna i jeździła na okrężnej trasie Rataje –Krzesiny –Rataje. Dziś po bardzo zbliżonej trasie jeździ linia 62.
Od 1986 roku powstaje już właściwa linia P, która do 2004 roku kursowała na trasie: Kacza (zajezdnia MPK) –Promienista –Bukowska –Sierosław.
W roku 2005 jej trasa została zmodyfikowana i przystanek początkowy znalazł się w ścisłym centrum miasta –na rondzie Kaponiera („pętla”linii nocnych 236 i 246). Z Kaponiery autobus jechał przez moment ul. Roosevelta po czym skręcał w ul. Bukowską i jechał dalej po starej strasie do Sierosławia. Średni czas przejazdu wynosił nieco ponad 30 minut. Linia posiadała tylko jedną brygadę. Częstotliwość była mała –średnio co 90 –100 minut we wszystkie dni tygodnia.
Pętla w Sierosławiu była położona dosłownie przy wspomnianych ogórkach działkowych w otoczeniu bujnej zieleni. Od drogi głównej odgrodzona była ekranem akustycznym (oczywiście z miejscem na wjazd i wyjazd autobusu).
Przez lata P obsługiwała zajezdni Kacza. W ostatnich latach poczciwe węgierskie przegubowce zostały stopniowo zastępowane przez MAN-y. W pełni sezonu kursowały autobusy przegubowe, na jego początku częsty widokiem były natomiast pojazdy standardowe.
Od wiosny br. linię przejęła zajezdnia Warszawska, a do jej obsługi wyznaczone zostały autobusy Neoplan N4020.