Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Poznań powiększy MINI flotę. Na trzy nowe linie

infobus
08.03.2021 10:00

8 marca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu ogłosiło przetarg na zakup 5 autobusów klasy MINI z silnikami diesla.

Jak informuje przewoźnik, pojazdy mają być przyjazne środowisku, jednej marki, o długości 7,5-8,0 m. Cały kontrakt – realizowany z „własnej kieszeni” poznańskiej firmy ma zostać zrealizowany do 19 listopada. 2021 r.

Poznańskie plany

Aktualnie flota MPK Poznań to 333 autobusy, w tym:

  • Solaris Urbino 18 Electric - 15
  • Solaris Urbino 18 Hybrid - 1
  • Solaris Urbino 18 - 141
  • Solaris Urbino 12 - 100
  • Solaris Urbino 8.6 - 26
  • MAN Lion's City - 35
  • MAN NG 313 - 3
  • MAN NL 283 - 4
  • MAN NL 223 - 6
  • Kapena 65C Urby - 2

Jak widać tylko tyle dwa ostatnie pojazdy to klasa MINI i do tego zakupione w 2011 r. Poznań już wcześniej deklarował, że chce uruchomić nowe MINI linie, które mają służyć w sprawnej komunikacji mieszkańcom ze słabo skomunikowanych peryferyjnych osiedli: Junikowa, Krzesin, Starołęki i Antoninka. Nowe trasy mają mieć numerację 122, 123 i 127.

-"Niewielkie autobusy, dzięki swoim gabarytom, dadzą możliwość przewozu osób w rejonach, które dziś m.in. z uwagi na nośność i szerokość drogi nie mogą liczyć na obsługę komunikacyjną - mówi Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. - W tym zakresie MPK Poznań dostosowuje swój tabor do wymogów i planów organizatora transportu publicznego.

Trzy linie

Pierwszą linię, na której jeżdżą minibusy, miasto uruchomiło na Ogrodach i osiedlach Nowe Ogrody oraz Lotników Wielkopolskich. Z dwóch autobusów Kapena Urby korzysta wielu pasażerów i teraz poznański Zarząd Transportu Miejskiego zamierza uruchomić trzy kolejne.

-„Wprowadzenie w 2019 roku minibusów w rejonie Ogrodów poprawiło dostęp do komunikacji publicznej okolicznym mieszkańcom. Było to rozwiązanie pilotażowe w naszym mieście, które się sprawdziło, i w związku z tym planujemy powstanie nowych tras obsługiwanych przez tego typu pojazdy - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Z założenie linie minibusowe są stosunkowo krótkie, mają za zadanie dowieźć pasażerów do linii tramwajowych i autobusowych, ale także zapewnić komunikację w obrębie osiedla. Trzy nowe MINI trasy w Poznaniu to:

  • Linia nr 122 ma kursować na Junikowie ulicami: Wieruszowskiej, Ziębicką, Kamiennogórską, Dziewińską i Cmentarną i zapewnić dojazd do przystanków tramwajowych na ul. Grunwaldzkiej.
  • Linia nr 123 ma połączyć pętlę autobusową na Starołęce z Krzesinami poprzez Minikowo i Garaszewo. Minibus kursowałby ulicami: Żeglarską, Oświęcimską i Garaszewo.
  • Linia nr 127 umożliwiałby obsługę osiedla Antoninek, zapewniając komunikację wewnętrzną osiedla, a także łącząc przystanek tramwajowo-autobusowy Mogileńska z pętlą na Franowie.

Co chce MPK?

Jak możemy przeczytać w przetargowym ogłoszeniu, oferowane autobusy muszą być jednej marki, identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz kompletacji i wyposażenia. Za fabrycznie nowy autobus uznaje się pojazd wyprodukowany nie wcześniej niż 8 mies. przed datą dostawy danej partii zamówienia i nieeksploatowany.

Pojazdy, które zamierza kupić MPK Poznań, mają mieć konwencjonalny napęd, długość 7,5-8m oraz całkowitą masę dopuszczalną 7,5t. Będą miały przynajmniej częściowo niską podłogę oraz rampę, dzięki której łatwiej będzie się dostać do wnętrza osobie niepełnosprawnej. Standardowo już zostaną wyposażone w całopojazdową klimatyzację oraz monitoring. Minibusy, jakich oczekuje spółka, jednocześnie będą mogły przewieźć nie mniej niż 35 pasażerów.

Wykonawca zostanie wybrany na podstawie następujących kryteriów:

  • Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 20
  • Warunki gwarancji / Waga: 6
  • Gotowość techniczna / Waga: 4
  • Cena - Waga: 70

O udzielenie poznańskiego MINI zamówienia mogą ubiegać się firmy, które m.in. mają OC na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 3 000 000,00 PLN wpłaciły wadium w wysokości 70 000,00 PLN. W zakresie doświadczenia mamy wymóg dostawy w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 3 fabrycznie nowych autobusów.

Termin składania ofert wyznaczono na 14 kwietnia.