Powtórzony MINI przetarg MZK Krotoszyn. Z jedną ofertą
19 lipca Miejski Zakład Komunikacji w Krotoszynie otworzył ofertę w powtórzonym przetargu na dostawę nowego autobusu z napędem spalinowym.
Ponownie w tym postępowaniu jedyną ofertę złożyła firma Magdalena Okuń z Pruszkowa, która zaczyna specjalizować się w miejskich minibusach (Mosina, Mława i Koleje Małopolskie). Producent obniżył trochę cenę, a zamawiający podwyższył trochę budżet. Czy to wystarczy, aby podpisać umowę? Zobaczymy.
JEDEN AUTOBUS
Cały czas toczy się pierwsze od lat postępowanie przetargowe na zakup autobusu prowadzone przez MZK Krotoszyn. O warunkach formalnych i SWZ tego zamówienia pisaliśmy w InfoBusie wcześniej. Przypomnijmy, że zamawiający chce wybrać najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:
- ceny (60%),
- okresu gwarancji (40%).
MZK Krotoszyn zrezygnował z kryteriów technicznych, co naszym zdaniem miało pozytywnie wpłynąć na liczbę oferentów, jednak tak się nie stało. I to w obu podejściach.
Za pierwszym razem - 24 czerwca - MZK potrzymało tylko jedną ofertę od firmy Magdalena Okuń na sumę 644.520 PLN brutto / 524.000 PLN netto. Z kolei zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 550.000 zł brutto. Stawiliśmy na dołożenie brakującej kwoty 94 tys. zł, ale MZK postanowiło inaczej i unieważniło przetarg.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za drugim razem – 19 lipca – ponownie w Krotoszynie złożona została tylko jedna propozycja – ponownie od firmy Magdalena Okuń, ale z trochę inną ceną. Za najprawdopodobniej miejski minibus na bazie Mercedes-Benz Sprinter wykonawca zaoferował sumę 626.931 PLN brutto. Z kolei MZK informuje, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 580.000 zł brutto, czyli brakuje ok. 46 tys. PLN brutto. Czy teraz MZK dołoży i przyjmie tę ofertę? Zobaczymy.
KROTOSZYŃSKI MINIBUS
Autobus dla MZK Krotoszyn miał się charakteryzować się następującymi parametrami: długością nadwozia w przedziale od 7,3 do 7,8 m; pojemnością od 27 do 40 pasażerów, w tym minimum 16 na miejscach siedzących układem napędowym - silnikiem Diesla spełniającym normę emisji spalin Euro 6 o mocy minimum 125 kW układ drzwi - dwuskrzydłowe, sterowane elektrycznie, otwierane na zewnątrz autobusu w układzie 2-0. z niską podłogą w przedniej części plus rampa rozkładana mechanicznie w drzwiach dwuskrzydłowych, umożliwiającą wjazd wózka inwalidzkiego. Wnętrze pojazdu miało być oświetlone w technologii LED, z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Informację pasażerską miały stanowić mają tablice elektroniczne zewnętrzne.