Powtórka w Olsztynie. MPK wydłuża czas na dostawę
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Olsztynie prowadzidrugi przetarg na zakup 16 nowych autobusów. Poprzednie postępowanie przewoźnikzdecydował się unieważnić. Powód? Oferta, którą przedstawił Solarisprzewyższała jego możliwości finansowe. W nowym przetargu prowadzono jednąistotną zmianę.
Najnowsze nabytki olsztyńskiego MPK będą naturalniefabrycznie nowe oraz w pełni niskopodłogowe. EURO6 i zasilanie olejem napędowymoczywiście jako standard. Osiem autobusów klasy maxi ma mieć długość wprzedziale 11,5 – 12 m, układ drzwi 2-2-2 oraz umożliwić podróż przynajmniej 86pasażerom. Chociaż 28 z nich ma mieć zapewnione miejsca siedzące minimum 10bezpośrednio z niskiej podłogi. Silnik o mocy nie mniejszej niż 206 kW ma miećpojemność w 9 – 12 l.
Ósemka autobusów przegubowych z kolei ma mieć nadwozia o długościpomiędzy 17,5 m a 18,75 m oraz drzwi w układzie 2-2-2-2. Jednostka napędowa marównież mieć pojemność w przedziale analogicznym do solówek, moc w zakresie 220- 295 kW. Autobusy mają zbierać na swój pokład przynajmniej 135 pasażerów.Minimalną ilość miejsc siedzących określono na 40. Ponadto pasażerowie będąmieli do dyspozycji łącznie 2 wydzielone stanowiska dla wózków dziecięcych lubinwalidzkich.
Reszta wyposażenia to w zasadzie standard wdrażany od kilku latprzez MPK. A więc nikogo nie powinna dziwić obecność klimatyzacji, monitoringu,głosowych zapowiedzi przystanków a także rozbudowanego systemu informacjipasażerskiej (zewnętrzne wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, tablice LCD38″ wewnątrz pojazdów). Wymagana kolorystyka nadwozia to również żadnanowość. Mowa oczywiście o kombinacji kolorów limonkowego, szarego i jasnegografitu.
MPK Olsztyn nie ujawniło ile jest w stanie przeznaczyć nabieżący zakup. Autobusy mają zostać przekazane przewoźnikowi w ciągumaksymalnie 180 dni od podpisania umowy. To 30 dni więcej w stosunku dopoprzedniego przetargu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O tym kto zdobędzie ten kontrakt zdecydują cztery kryteria.73 % punktów będzie można uzyskać za cenę autobusów. Do 15 punktów jest dowywalczenia za ocenę techniczną. Wśród premiowanych rozwiązań znajdziemy m.in.silnik o pojemności 9 – 10 l oraz wykonanie poszycia i szkieletu autobusów zaluminium lub stali nierdzewnej. 10 punktów będzie do uzyskania za odpowiedniokorzystne warunki gwarancji i serwisu. Symboliczne 2 punkty zaś uzyska tenoferent, który przedstawi najmniejsze zużycie energii.
„