Powstała Grupa Škoda. Cały transport pasażerski w jednej firmie
1 czerwca nastąpiły zmiany w strukturze organizacyjnej Grupy Škoda. Do pociągów i tramwajów czeskiego producenta dołączyły trolejbusy, autobusy i komponenty.
Zajmująca się do tej pory środkami transportu miejskiego spółka Škoda Transportation została wchłonięta przez większy organizm, czyli Grupę Škoda. Tym samym firma chce zbliżyć się do swoich klientów poprzez uproszczenie i usprawnienie procesów. Dodatkowo chodzi o zwiększenie potencjału w walce o nowe rynki. Aczkolwiek nie do końca wszystko wydaje się tutaj logiczne i dlatego bardziej wnikliwych czytelników od razu odsyłamy na nową stronę https://www.skodagroup.com/cs/group.
Cztery filary
Główną zmianą w Grupie Škoda jest podział na poszczególne regiony i linie produktowe. Finanse, obsługa prawna, kadry, komunikacja, strategia oraz Biuro Sprzedaży i Projektów będą zarządzane centralnie dla całej grupy. Jednak niektóre stanowiska w ramach tych centralnych funkcji będą specjalizowały się w określonych regionach lub liniach produktów. Do tego niektóre regiony mają bardzo rozbudowaną strukturę (CZ/SK), a niektóre tylko szkieletową (West i Nord). Pewnie z czasem to się wszystko ułoży...
Nowa struktura organizacyjna składa się z czterech regionów:
- Region CZ/SK
- Region Zachód
- Region Centralny Wschód
- Region Północ
Z kolei jednostki geograficzne obejmują cztery działy tematyczne takie jak:
- Tabor kolejowy i cyfrowy
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Autobusy
- Serwis
- Komponenty.
Zarządzający regionami i liniami produktów będzie odpowiedzialny za swoje własne wyniki ekonomiczne i cały cykl życia projektu, od wstępnych konsultacji, przez proces przetargowy, po końcową dostawę wszystkich produktów i innych usług.
-„Mamy bardzo ambitne cele, dlatego usprawnienie naszej struktury organizacyjnej było logicznym krokiem. Będziemy również znacząco koncentrować się na ekspansji na nowe rynki – mówi Didier Pfleger, dyrektor generalny Škoda Group. „Nowa struktura poprawi nasze podejście do klientów, ponieważ zespoły będą lepiej rozumieć potrzeby klientów i tworzyć odpowiednie rozwiązania”.
Biuro Sprzedaży i Projektów
Grupa Škoda utworzyła także niedawno centralne Biuro Sprzedaży i Projektów, aby wspierać ogólnoświatową sprzedaż, koordynować projekty i zapewniać planowanie zasobów, tak aby zapewnić większą wydajność w całym procesie przetargowym.
Działem Strategii Grupy kieruje obecnie Martina Casanova, wiceprezes ds. strategii korporacyjnej. Kolejnym nowym wzmocnieniem kadry zarządzającej grupy jest Anna Vaschenko, która od 1 lipca obejmie stanowisko senior vice President of sourcing i będzie odpowiedzialna za zakup komponentów i surowców dla całej grupy.