Powieje nowoczesnoscią w PPKS Warszawa?

infobus
08.01.2008 20:59
Z końcem listopada 2007 roku PPKS Warszawa ogłosiło przetarg na dostawę, instalację i wdrożenie Internetowego Systemu Sprzedaży Biletów. Wnioski można było składać do dnia 3 grudnia. Niebawem rozstrzygnie się kto zostanie zwycięzcą.
Przedmiotem zamówienia, zgodnie ze specyfikacją przetargową, była dostawa, instalacja i wdrożenie wraz z wykonaniem pełnego projektu graficznego Systemu Internetowej Sprzedaży Biletów na przejazdy autobusowe („ISSB”) oraz jego bieżąca rozbudowa w Przedsiębiorstwie Państwowej Komunikacji Samochodowej w Warszawie („PPKS w Warszawie”). Dodatkową funkcją tworzonego ISSB ma być możliwość rezerwacji i opłacenia noclegów w pokojach hotelowych PPKS w Warszawie wraz z obsługą fiskalną transakcji internetowych. Przedmiot zamówienia obejmował także obsługę techniczną aplikacji przez okres 12 miesięcy od daty jego uruchomienia oraz szkolenia dla pracowników Przedsiębiorstwa wraz z przygotowaniem materiałów szkoleniowych dla jego agentów i możliwość zarządzania panelem przez Zamawiającego.
Zamierzonym celem jest budowa spójnej platformy sprzedażowej on-line obsługującej Dworce PPKS w Warszawie (Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia oraz Dworzec Autobusowy Warszawa Stadion) w zakresie sprzedaży klientowi końcowemu, obsługa sprzedaży biletów „po trasie”dla linii PPKS w Warszawie oraz sprzedaż biletów na kursy PPKS w Warszawie przez agentów.
Zgodnie z wymaganiami przetargowymi funkcje, które powinna realizować aplikacja są następujące:
·        Stworzenie funkcjonalności umożliwiającej przegląd połączeń autobusowych odjeżdżających z Dworców operowanych przez Zamawiającego;
·        Stworzenie funkcjonalności umożliwiającej sprzedaż i rezerwację biletów jednorazowych i okresowych za pomocą strony www udostępnionej dla klientów, w układzie dla klienta zalogowanego do swojego konta w systemie oraz jednorazowego;
·        Stworzenie funkcjonalności umożliwiającej sprzedaż i rezerwację pokoi hotelowych PKS Warszawa za pomocą strony www udostępnionej klientom;
·        Stworzenie zaawansowanego panelu administracyjnego umożliwiającego zarządzanie pewnymi elementami systemu takimi jak promocje cenowe, zarządzanie blokowaniem niektórych relacji do sprzedaży internetowej, zarządzanie treścią i bannerami reklamowymi wraz z możliwością dostępu na różnych poziomach uprawnień: administrator systemu, administrator Dworca, księgowość, agent, inne);
·        Stworzenie panelu dla agentów –za pomocą tego panelu agent będzie mógł sprzedawać bilety na przejazdy autobusowe swoim klientom otrzymując za to ustaloną prowizję. Agent będzie miał dostęp do historii transakcji oraz do raportów ułatwiających rozliczanie z PPKS w Warszawie. W ramach tego panelu powinny powstać raporty do rozliczeń z agentami;
·        Integracja z systemem płatności elektronicznych;
·        Wypracowanie interfejsu umożliwiającego połączenie on-line z systemem sprzedaży biletów w PPKS w Warszawie, obsługującym stanowiska kasowe oraz dworzec (integracja). Szczególny nacisk należy położyć na bezpieczeństwo danych. ISSB powinien na bieżąco informować o aktualnym stanie wolnych biletów oraz generować raporty statystyczne sprzedaży internetowej;
·        Opracowanie i wdrożenie efektywnego sposobu fiskalizacji internetowych transakcji sprzedaży oraz przeglądania transakcji płatniczych wraz z ich rozliczeniem.
Zgodnie z wymaganiami przetargowymi prace wdrożeniowe i odbiór ISSB powinny się zakończyć nie później niż w okresie 14 tygodni od dnia podpisania umowy.
Szczegóły na temat przetargu można znaleźć na stronie internetowej PPKS Warszawa: www.pks.warszawa.pl .
Pisząc o przetargach ogłoszonych w ostatnim czasie przez stołeczne przedsiębiorstwo warto wspomnieć, iż do dnia 11 grudnia 2007 roku można było składać oferty dotyczące wykonywania usługi ochrony osób i mienia w obiektach i na terenie Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej w Warszawie, znajdujących się w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 144.