Powiat Starogardzki kupi o jeden autobus mniej. Dla własnego PKS-u

19 marca Powiat Starogardzki ponowił przetarg na zakup dwóch nowych autobusów międzymiastowych dla lokalnego PKS-u.
O finansowaniu tych zakupów z Polskiego Ładu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej. Dodajmy, że zamawiane pojazdy mają mieć napęd hybrydowy z możliwością użycia paliwa syntetycznego HVO. Za pierwszym razem – mimo, że przekroczenie budżetu nie było duże - samorząd anulował całe postępowanie. Jak będzie w „dwójce”? Zobaczymy.
za drugim razem
Przedmiotem najnowszego zamówienia Powiatu Starogardzkiego jest dostawa dwóch sztuk autobusów międzymiastowych, czyli mamy obcięcie kontraktu o jedną sztukę, co ma zapewnić ofertę w budżecie. I to jest jakiś pomysł.
Powiat chce takich samych, fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów klasy II z napędem niskoemisyjnym hybrydowym oraz możliwością użycia paliwa syntetycznego HVO, spełniającym normę EURO-6.
Pojazdy mają być dostosowane do wykonywania publicznego transportu zbiorowego. Do tego wykonawca udzieli co najmniej 60 miesięcznego okresu gwarancji bez limitu kilometrów.
W zakresie wymagań technicznych poszukiwane są pojazdy o:
- długości od 12,0 do 13,0 m
- wysokości nie większej niż 3,5 m,
- pojemności co najmniej 63 pasażerów, w tym minimum 45 na miejscach siedzących (bez fotela kierowcy) plus jedno miejsce do przewozu pasażera poruszającego się na wózku inwalidzkim lub wózka dziecięcego, wraz z urządzeniem przytrzymującym,
- wyposażone w dwie pary drzwi w układzie 1-2-0. Wysokość krawędzi drzwi wejściowych ma znaleźć się na poziomie nie wyższym niż 360 mm.
- układem hybrydowym z systemem rekuperacji energii hamowania z funkcją „start-stop”. Silnik spalinowy ma być umieszczony z tyłu pojazdu. Jego pojemność skokowa ma mieścić się w przedziale od 8,5 - 10,0 dm3. Pracę silnika spalinowego będzie wspierać silnik lub silniki elektryczne prądu zmiennego o łącznej mocy szczytowej nie mniejszej niż 12 kW. wyposażone w akumulatory litowo-jonowe o mocy co najmniej 0,5 kWh lub superkondensatory o mocy nie mniejszej niż 40 Wh. Łączna maksymalna moc silnika spalinowego i elektrycznego (szczytowa) powinna wynosić od 280 - 400 kW.
W przestrzeni pasażerskiej miały znaleźć się fotele z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, o ergonomicznie wyprofilowanym kształcie z wysokimi oparciami zintegrowanymi z zagłówkiem. Wyposażone w podłokietniki przynajmniej od strony korytarza głównego oraz w trzy (miejsca eksponowane) lub dwupunktowe pasy bezpieczeństwa. Wentylację zapewnić miały okna uchylne, klapy dachowe oraz klimatyzacja.
Przetargowe wymagania
Szacowany termin dostawy to 12 miesięcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na oferty powiat czeka do 10 kwietnia, a następnie oceni złożone propozycje według trzech kryteriów:
- Cena: 60
- Wydłużenie okresu gwarancji: 20
- Skrócenie terminu realizacji: 20 tj. realizacja zamówienia nastąpi w terminie 9 miesięcy – 20 pkt.
Link do zamówienia: https://powiatstarogard.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
Za pierwszym razem
Za pierwszym samorząd chciał kupić trzy autobusy dla PKS Starogard Gdański. Pojazdy miałyby być podobnie jak teraz: międzymiastowe, kategorii M3 klasy II z napędem niskoemisyjnym hybrydowym oraz możliwością użycia paliwa syntetycznego HVO.
Zamawiający w kryteriach oceny ofert nie punktował (ani nie punktuje teraz) konkretnych rozwiązań technicznych. Dlatego spodziewaliśmy się co najmniej dwóch ofert: Iveco z modelem Crossway 12 LE hybrid i Mercedes-Benz z modelem Citaro LE U hybrid. Natomiast 7 lutego tylko ABP stanęło w przetargowe szranki proponując kwotę 4.999.212,00 PLN brutto / 4.064.400 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu Crossway 12 LE hybrid na poziomie 1.354.800 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 4.059.000,00 PLN brutto, co oznacza nieznaczne przekroczenie, ale dla Powiatu Starogardzkiego było to za dużo i samorząd unieważnił przetarg. Za drugim razem nie powinno to się to powtórzyć.