PostBus kupuje piętra z Anglii, a hybrydy z Polski
19 maja 2017 r. szwajcarski PostBus pokazał swój pierwszydwupokładowy autobus wyprodukowany w Wielkiej Brytanii – ADL Enviro500. Z koleiw kwietniu br. firma odebrała pierwsze trzy hybrydy marki Scania.
Zaczynamy od historycznego wydarzenia, czyli wprowadzania nakontynentalny, europejski rynek największego wyspiarza”, czyli firmy AlexanderDennis z Wielkiej Brytanii. Pierwszy szwajcarski dwupoziomowy ADL Enviro500został przedstawiony mediom w Engelburgu (kanton St Gallen) 19 maja. Do końca2018 roku pojawi się ich łącznie 19 szt.
Pojazdy będą głównie używane na Engelburg-St. Gallen-Heiden,a następnie w Obertoggenburg i regionach Rorschach i Goldach. Autobusydwupokładowe nadają się szczególnie do obsługi często używanych dróg.Pasażerowie podróżują bardziej komfortowo niż w przegubowych postbusach,ponieważ oferują one więcej miejsc siedzących. To razem 80 miejsc siedzących i48 miejsc stojących, podczas gdy przeguby mają więcej miejsc stojących niżsiedzących.
Szwajcarska premiera
To pierwsze zamówienie PostBus na pojazdy wyprodukowane wWielkiej Brytanii, jak i pierwsze kontynentalnych kontrakt Alexander Dennis napojazdy piętrowe. Procent dostarcza do Szwajcarii pojazdy oparte nastandardowym modelu Enviro500, ale dostosowane do potrzeb PostBus i szwajcarskichprzepisów. Nowe autobusy są wyposażone m.in. w dwie klatki schodowe i majątroje drzwi. Obydwa pokłady mają podwójne ekrany z informacją pasażerską ibezpłatny bezprzewodowy dostęp do internetu. Ich długość to 13 metrów, wysokośćwynosi 4 metry i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. PozaSzwajcarią Wschodnią, PostBus korzysta z dwupokładowych autobusów doregularnych usług i ruchu turystycznego tylko w Graubünden i w centralnejSzwajcarii. Na końcu artykułu przedstawiamy dane techniczne Enviro500.
Pierwsze hybrydy ze Słupska
10 kwietnia w Goldach PostBus odebrał trzy autobusyhybrydowe – były to jednocześnie premierowe hybrydy w kantonie Sankt Gallen,jak i pierwsze pojazdy tego typu marki Scania zakupione przez szwajcarskiPostbus. Tym samym autobusy Scania Citywide 12LE Hybrid – produkowane wzakładzie Scania Production Słupsk – zadebiutował w żółtych barwach. Przydługości 12 m mają one 34 miejsca siedzące i 34 miejsca stojące. W wersjiLowEntry oferują także miejsca dla wózka inwalidzkiego oraz system przyklęku.Pojazdy – jak inne postbusy – wyposażone są w bezpłatny bezprzewodowy internet.
Najnowszy zakup poszerzył hybrydową flotę PostBus do 42 szt.To pojazdy różnych marek i z różną technologią napędową. Tym samym firmaposiada największą flotę hybrydowego w transporcie publicznym w Szwajcarii. Wwschodniej Szwajcarii jest ich w sumie 11 szt., trzy w Goldach, osiem wFrauenfeld.
I na koniec dane techniczne Enviro500
Długość – 12 991 mm
Szerokość – 2550 mm
Wysokość – 4000 mm
Rozstaw osi – 5740 mm + 1500mm
Zwis przedni – 2478 mm
Zwis tylny – 3273 mm
Wysokość górnego pokładu – 1694 mm
Wysokość dolnego pokładu – 1878 mm
Liczba siedzeń górny pokład – 52
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liczba siedzeń dolny pokład – 26 + 2 składane
Całkowita pojemność – 133 pasażerów
Klimatyzacja – Thermo King TDD-C
Dodatkowe ogrzewanie – Webasto
Silnik – Cummins ISL sześciocylindrowy z systemami EGR, SCR,DPF
Pojemność – 8,9 l
Moc – 283 kW (380 KM)
Skrzynia biegów – ZF EcoLife
Przednia oś – ZF RL 75 A
Tylny most – ZF AV 132
Oś wleczona – ZF RL 75 A
Rozmiar opon – 305/70 R22,5
Średnica skrętu – 22,3 m
Całkowitej masa pojazdu – 26,000 kg
„