Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Porozmawiajmy o Arrivie: Zaczynamy odliczanie!

infobus
26.10.2016 14:12

Nieco ponad miesiąc pozostałdo debiutu Arrivy na ulicach Warszawy. W najlepsze trwa produkcja 54 SolarisówUrbino 12, które przewoźnik pozyska na potrzeby obsługi ośmioletniego kontraktuw stolicy. Co o nich wiemy? Zacznijmy jednak od historii.

23 czerwca urzędnicy zwarszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego podpisali z Arrivą umowę naośmioletnią obsługę linii autobusowych. Autobusy przewoźnika zadebiutują nastołecznych ulicach 1 grudnia. Przez osiem lat realizacji przewozów wykonająpracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 32 mln wzkm. Arriva będzie inkasowała zaich wykonywanie stawkę wyjściową 7,24 zł/wzkm brutto.

Spółka swoje zapleczetechniczne będzie miała na zajezdni, która jest w posiadaniu radomskiej spółkiMichalczewski. Mowa o zakładzie ulokowanym w dzielnicy Białołęka. To tam jużwkrótce przejadą łącznie 54 Solarisy Urbino 12. Pięć będzie posiadało napędhybrydowy, natomiast pozostałe będą wyłącznie z silnikami diesla. I od tychdrugich zacznijmy.

Powracający po rocznejprzerwie do Warszawy Urbino 12 umożliwi podróż 88 pasażerom. 29 osób będziemiało zagwarantowane podróżowanie na siedzeniach Ster 8MU Ultra Light z miękkąwkładką. Osiem z nich jest dostępnych z niskiej podłogi. Fotele będą posiadały charakterystyczny wzór tapicerki. Wejścia napokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano drzwi polskiejfirmy Rawag. 
Warto jeszcze zwrócić uwagę, że przewoźnik jako drugi z działających w Polsce prywatnych operatorów zdecydował się mocno postawić na  bezpieczeństwo i komfort pracy kierowcy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).
Arriva zdecydowała się postawić na pojazdy zkompletem downsizingowym. Autobusy będą napędzane amerykańskimi silnikamiCummins ISB6.7E6 280B o mocy 209 kW. To niespełna siedmiolitrowe jednostki,które osiągają 1080 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełniająnormę Euro 6. Zostaną zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Nie udałonam się jeszcze ustalić na jaką przekładnię padł wybór przewoźnika.

Autobusy posiadająklimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy (tzw frontboxklimatyzowany). Naturalną wentylację zapewnia siedem przesuwnych okien.Pasażerowie mają do dyspozycji jedno gniazdko USB. Autobusy są monitorowaneoraz posiadają kompletny, bardzo bogaty system informacji pasażerskiej. Jakudało nam się nieoficjalnie ustalić oparto go na rozwiązaniach firm R&G zMielca oraz warszawskiej Genesismobo.

Autobusy już niedługo zacznąsię pojawiać w Warszawie. Jest to spowodowane tym, że przed debiutem w służbieliniowej muszą przejść długi i skrupulatny proces certyfikacji pod kątemzgodności z wymogami ZTM. Przy tak bogatym wyposażeniu i oczekiwaniachurzędników to siłą rzeczy musi trochę potrwać.