Porozmawiajmy o Arrivie: Zaczynamy odliczanie!
Nieco ponad miesiąc pozostałdo debiutu Arrivy na ulicach Warszawy. W najlepsze trwa produkcja 54 SolarisówUrbino 12, które przewoźnik pozyska na potrzeby obsługi ośmioletniego kontraktuw stolicy. Co o nich wiemy? Zacznijmy jednak od historii.
23 czerwca urzędnicy zwarszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego podpisali z Arrivą umowę naośmioletnią obsługę linii autobusowych. Autobusy przewoźnika zadebiutują nastołecznych ulicach 1 grudnia. Przez osiem lat realizacji przewozów wykonająpracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 32 mln wzkm. Arriva będzie inkasowała zaich wykonywanie stawkę wyjściową 7,24 zł/wzkm brutto.
Spółka swoje zapleczetechniczne będzie miała na zajezdni, która jest w posiadaniu radomskiej spółkiMichalczewski. Mowa o zakładzie ulokowanym w dzielnicy Białołęka. To tam jużwkrótce przejadą łącznie 54 Solarisy Urbino 12. Pięć będzie posiadało napędhybrydowy, natomiast pozostałe będą wyłącznie z silnikami diesla. I od tychdrugich zacznijmy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy posiadająklimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy (tzw frontboxklimatyzowany). Naturalną wentylację zapewnia siedem przesuwnych okien.Pasażerowie mają do dyspozycji jedno gniazdko USB. Autobusy są monitorowaneoraz posiadają kompletny, bardzo bogaty system informacji pasażerskiej. Jakudało nam się nieoficjalnie ustalić oparto go na rozwiązaniach firm R&G zMielca oraz warszawskiej Genesismobo.
Autobusy już niedługo zacznąsię pojawiać w Warszawie. Jest to spowodowane tym, że przed debiutem w służbieliniowej muszą przejść długi i skrupulatny proces certyfikacji pod kątemzgodności z wymogami ZTM. Przy tak bogatym wyposażeniu i oczekiwaniachurzędników to siłą rzeczy musi trochę potrwać.
„