Ponadto sto Conecto dla Budapesztu

infobus
21.07.2015 17:29

Stolica Węgier kontynuuje sukcesywną wymianę starego taboru na nowy. Od maja br. do przyszłej wiosny budapesztańską flotę VT Arriva ma wzmocnić docelowo aż 195 szt. niskopodłogowych autobusów, w tym 175 szt. Mercedes-Benz Conecto LF G oraz 20 szt. MAN Lion`s City (A21), które już obsługują pozamiejskie linie.

Pierwsze chronologicznie pojawiły się standardowe ?lwy?. Następnie 1 czerwca do eksploatacji weszło 25 szt. autobusów Mercedes-Benz Conecto LF G. Wszystkie pojazdy są w pełni klimatyzowane, niskopodłogowe i spełniających normę Euro 6. A to dopiero początek zmian. Umowa zawarta pomiędzy VT Arriva a lokalnym Zarządem Transportu Miejskiego (BKK) przewiduje, że do obsługi południowych dzielnic Budapesztu zostanie zakupionych jeszcze 150 nowych autobusów. Pojawią się one w ramach dwóch transzy ? każda po 75 egzemplarzy, które dotrą do stolicy Węgier do wiosny przyszłego roku.

Po wprowadzeniu najnowszych pojazdów, poziom autobusów miejskich o niskim przebiegu podłogi sięgnie w Budapeszcie poziomu około 70 procent. Zwiększy się także liczba komfortowych, klimatyzowanych autobusów w ruchu. Ten wskaźnik do końca roku ma osiągnąć poziom 55-60 procent.

Przypomnijmy, że jeszcze w 2010 r. aż 785 pojazdów w Budapeszcie (na całą flotę 1500 szt.) miało ponad 20 lat. Dzisiaj średni wiek taboru to ponad 15 lat, czyli o prawie pięć mniej niż w 2010 roku. Z kolei budapesztańscy prywatni przewoźnicy? jak np. VT ARRIVA Ltd ? mogą pochwalić się bardzo młodą flotą. Po zakupie najnowszych pojazdów marek MAN i Mercedes-Benz (o wartości ok. 20 mld HUF) średnia wieku wynosić będzie  mniej niż 2 lata, co jest bardzo dobrym wynikiem i to w skali całej Europy.