Ponadto sto Conecto dla Budapesztu
Stolica Węgier kontynuuje sukcesywną wymianę starego taboru na nowy. Od maja br. do przyszłej wiosny budapesztańską flotę VT Arriva ma wzmocnić docelowo aż 195 szt. niskopodłogowych autobusów, w tym 175 szt. Mercedes-Benz Conecto LF G oraz 20 szt. MAN Lion`s City (A21), które już obsługują pozamiejskie linie.
Pierwsze chronologicznie pojawiły się standardowe ?lwy?. Następnie 1 czerwca do eksploatacji weszło 25 szt. autobusów Mercedes-Benz Conecto LF G. Wszystkie pojazdy są w pełni klimatyzowane, niskopodłogowe i spełniających normę Euro 6. A to dopiero początek zmian. Umowa zawarta pomiędzy VT Arriva a lokalnym Zarządem Transportu Miejskiego (BKK) przewiduje, że do obsługi południowych dzielnic Budapesztu zostanie zakupionych jeszcze 150 nowych autobusów. Pojawią się one w ramach dwóch transzy ? każda po 75 egzemplarzy, które dotrą do stolicy Węgier do wiosny przyszłego roku.
Po wprowadzeniu najnowszych pojazdów, poziom autobusów miejskich o niskim przebiegu podłogi sięgnie w Budapeszcie poziomu około 70 procent. Zwiększy się także liczba komfortowych, klimatyzowanych autobusów w ruchu. Ten wskaźnik do końca roku ma osiągnąć poziom 55-60 procent.
Przypomnijmy, że jeszcze w 2010 r. aż 785 pojazdów w Budapeszcie (na całą flotę 1500 szt.) miało ponad 20 lat. Dzisiaj średni wiek taboru to ponad 15 lat, czyli o prawie pięć mniej niż w 2010 roku. Z kolei budapesztańscy prywatni przewoźnicy? jak np. VT ARRIVA Ltd ? mogą pochwalić się bardzo młodą flotą. Po zakupie najnowszych pojazdów marek MAN i Mercedes-Benz (o wartości ok. 20 mld HUF) średnia wieku wynosić będzie mniej niż 2 lata, co jest bardzo dobrym wynikiem i to w skali całej Europy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„