Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pomiechówek na pierwszych autobusowych zakupach. Od razu elektrycznych

infobus
23.06.2022 19:00

22 czerwca Pomiechówek ogłosił przetarg na zakup czterech autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania pojazdów.

Mazowiecka gmina chce kupić elektrobusy klasy MIDI w ramach unijnego projektu „Rozwój zrównoważonej multimodalnej mobilności w gminie Pomiechówek i obszarze funkcjonalnym Warszawy” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Termin dostawy do 12 miesięcy od zawarcia umowy.

UNIJNY PROJEKT

Sąsiadująca z lotniskiem w Modlinie gmina Pomiechówek liczy ok. 8,7 tys. mieszkańców i może się pochwalić się dobrze rozwiniętym transportem publicznym. Aktualnie funkcjonujących tutaj 9 linii autobusowych. A będzie jeszcze lepiej. Początkowo Pomiechówek chciał zakupić w ramach unijnego projektu aż osiem elektrycznych autobusów ze stacjami do ładowania prądu, natomiast teraz ta liczba ograniczona została do czterech, w tym:

  • 3 szt. o długość od 8,5 m do 9,5 m
  • 1 szt. o długość od 10,0 m do 12,0 m

Trzeba pamiętać, że gmina pozyskała dofinansowanie w … 2019 roku, a teraz wszystko kosztuje inaczej. W ramach projektu ma powstać także centrum przesiadkowe z parkingiem “Park &Ride” i “Bike & Ride”, system inteligentnego zarządzania ruchem, które będą zatrzymywać się na przystankach z panelami fotowoltaicznymi i dynamiczną informacją pasażerską. Unijne wsparcie obejmuj też budowę sieci 25 km ścieżek rowerowych łączących miejscowości gminy z centralnym punktem w Pomiechówku. Dodatkowo powstanie również portal informacyjny, tablice informacji pasażerskiej na przystankach komunikacji lokalnej oraz aplikacja na smartfony informująca mieszkańców o działającej komunikacji oraz o panujących warunkach pogodowych na drogach, bieżących utrudnieniach w ruchu, miejscach parkingowych przy dworcach i liczby rowerów w wypożyczalniach. Realizacja tej inwestycji to szansa dla mieszkańców na sprawne i komfortowe dotarcie do obszaru ZIT Metropolii Warszawskiej, a w szczególności do Warszawy. Wpłynie też na poprawę bezpieczeństwa oraz komfort podróżowania dla kierowców, rowerzystów oraz pieszych.

PRZETARGOWE WYMAGANIA

Wracamy do przetargu na autobusy i ładowarki. Co ważne – w tym postępowaniu nie ma podziału na zadania. Oferent musi dysponować zarówno:

  • autobusami o wymiarach: długość od 8,5 m do 9,5 m; max. wysokość 3,4 m; szerokość od 2,4 m do 2,55 m – sztuk 3:
  • jak i pojazdami o wymiarach: długość od 10,0 m do 12,0 m; max. wysokość 3,4 m; szerokość od 2,4 m do 2,55 m.

Do tego należy doliczyć dwie dwustanowiskowe ładowarki o mocy min. 80 kW. W zakresie sytuacji ekonomicznej zamawiający wymaga polisy OC na sumę gwarancyjną co najmniej 5 000 000 PLN. Wadium to 150 000 PLN. W zakresie doświadczenia mamy warunek dostawy w okresie ostatnich 5 lat co najmniej dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Wykonawca może wykazać dostawę na rzecz jednego zleceniodawcy lub dla dwóch zleceniodawców łącznie.

Gmina czeka na oferty do 25 lipca. Złożone propozycje oceni na podstawie trzech kryteriów:

  • Cena (KC) 60%
  • Parametry techniczne (KPT) 20% (liczba miejsc siedzących)
  • Warunki gwarancji (KWG) 20%

Pomiechowskie autobusy

Z racji ciekawych wymagań gabarytowych warto prześledzić, czego dokładnie oczekuje zamawiający. To :

  • Trzy fabrycznie nowe autobusy elektryczne o wymiarach: długość od 8,5 m do 9,5 m; max. wysokość 3,4 m; szerokość od 2,4 m do 2,55 m – sztuk 3: każda. Układ drzwi dla pasażerów: 1-2-0. Liczba miejsc pasażerskich: Liczba miejsc ogółem co najmniej 50, w tym: liczba miejsc siedzących (pełnowymiarowych/nieskładanych): min. 20 (dopuszcza się dodatkowe siedzenia uchylne tylko w zatoce wózka inwalidzkiego). Preferowany autobus niskopodłogowy, wysokość od podłoża do wejścia do autobusu max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, oraz bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu, (dopuszcza się autobus niskowejściowy przy zachowaniu podłogi bez stopni poprzecznych między pierwszymi a drugimi drzwiami). Autobus napędzany silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy min. 120 kW, napęd realizowany poprzez silnik centralny, dopuszcza się rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi. Preferowana zabudowa baterii trakcyjnych w sposób umożliwiający ich łatwą obsługę. Pojemność nominalna baterii minimum 260 kWh. Autobus wyposażony w gniazdo Plug- In (zgodne z systemem Plug-In-Combo II) umożliwiające ładowanie z ładowarki zewnętrznej – gniazdo zlokalizowane na ścianie przedniej. Zamawiający wymaga, aby autobus mógł przejechać min. 180-200 km na jednym ładowaniu.
  • Jeden fabrycznie nowy autobus elektryczny o wymiarach: długość od 10,0 m do 12,0 m; max. wysokość 3,4 m; szerokość od 2,4 m do 2,55 m. Układ drzwi dla pasażerów: 1-2-0 lub 2-2-0. Liczba miejsc pasażerskich: Liczba miejsc ogółem co najmniej 60, w tym: liczba miejsc siedzących (pełnowymiarowych/nieskładanych): min. 35 (dopuszcza się dodatkowe siedzenia uchylne tylko w zatoce wózka inwalidzkiego). Preferowany autobus niskopodłogowy, wysokość od podłoża do wejścia do autobusu max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, oraz bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu, (dopuszcza się autobus niskowejściowy przy zachowaniu podłogi bez stopni poprzecznych między pierwszymi a drugimi drzwiami). Autobus napędzany silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy min. 120 kW, napęd realizowany poprzez silnik centralny, dopuszcza się rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi. Preferowana zabudowa baterii trakcyjnych w sposób umożliwiający ich łatwą obsługę. Pojemność nominalna baterii minimum 350 kWh. Autobus wyposażony w gniazdo Plug- In (zgodne z systemem Plug-In-Combo II) umożliwiające ładowanie z ładowarki zewnętrznej – gniazdo zlokalizowane na ścianie przedniej. Zamawiający wymaga, aby autobus mógł przejechać min. 220 km na jednym ładowaniu.