Polskie tournée SOR-a. EBN11 w Częstochowie
Elektryczny SOR EBN11 trafił na testy do kolejnego polskiego miasta. Przez okres trzech tygodni będzie go testować Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie. Czeski „elektryk” jest w pełni dostosowany do bezpiecznego przewozu osób.
Dziś elektrycznego SOR-a można spotkać na linii nr 27. W kolejnych dniach pojazd w charakterystycznych, zielonych barwach także kierowany pracy na innych liniach autobusowych w Częstochowie.
Elektryczny SOR charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. Jest ono długie na 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż aż 92 pasażerom, w tym nawet 29 na miejscach siedzących.Część z nich to rozkładanie siedziska.Dopuszczalna masa całkowita najnowszego czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t.
W demonstracyjnym egzemplarzu zastosowano silnik asynchroniczny trakcyjny TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty. Ich pojemność to 172 kWh. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średni czas ładowania to 6-8 h. Zasięg autobusu to ok. 150 km.
Znakiem charakterystycznym EBN 11 –oprócz zwiększonych gabarytów –jest zmieniona stylistyka konstrukcji, która odbiega od tej, którą znamy z rodziny pojazdów LH/CN/BN. Zaokrąglony przedni panelu i wizualne wydłużona przednia szyba aż po reflektory nadają EBN 11 większej dynamiki. Z kolei wysokie boczne okna z obniżoną dolną krawędzią.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Testy elektrycznego SOR-a w Częstochowie mogą być pewną ciekawostką. Miasto bowiem po przeprowadzeniu „elektromobilnej” analizy jest przeciwne autobusom z takim napędem, a za najkorzystniejsze ekonomicznie i środowiskowo uważa dalej pojazdy z silnikami diesla.
„