Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Polskie TOP8 targów Kortrijk: 25 autokarów Setra na EURO 2012!

infobus
26.10.2011 22:54
W czasie trwania targów Busworld została oficjalnie ogłoszona decyzja dt. wyboru autobusów do obsługi piłkarskich Mistrzostw Europy. Konsorcjum firm – Sindbad i RafTrans – zdecydowało się zakupić 25 autokarów marki Setra. Czekamy jeszcze tutaj na oficjalna umowę transportową z UEFA na obsługę EURO 2012 (w ciągu najbliższych dwóch tygodni zostanie zwołana w Warszawie specjalna konferencja w tym zakresie), ale cała procedura zamawiania autobusów już ruszyła z miejsca. Łącznie dla potrzeb turnieju, który zostanie rozgrany w od 8 czerwca do 1 lipca 2012 r. w Polsce i na Ukrainie zostanie zakupionych 25 autokarów, które wyprodukuje Setra w fabryce w Neu-Ulm. Do transportu zawodników i ekip technicznych z 16. drużyn będzie potrzebnych 12. egzemplarzy S 416 GT-HD i 8 szt. S 415 GT-HD. Natomiast dla potrzeb transportu gości zamówiono po jednym egzemplarzu: S 417 GT-HD, S 419 GT-HD oraz S 415 HDH, S 417 HDH ​​i S 431 DT. To największy jednorazowy zakup autokarów Setra w Polsce i jeden z największych tegorocznych kontraktów tej niemieckiej marki w Europie. Tak piłkarski kontrakt skomentował Hartmut Schick, dyrektor Daimler Buses: -„Jesteśmy szczęśliwi i dumni, że możemy wspierać jedną z najważniejszych międzynarodowych imprez sportowych w Europie. To potwierdzenie najwyższej jakości naszych autobusów produkowanych w Ulm’. Natomiast Lothar Holder, nowa pani dyrektor sprzedaży Setra dodała: „Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej maja jedną wspólną cechę z marką Setra: są bardzo emocjonalne!”.
Autobusy w barwach PBP Sinbad Autobusy w barwach PBP Sinbad Autobusy w barwach PBP Sinbad
Po tym prawdziwie kobiecym komentarzu pozostaje nam tylko dodać, że Setra współpracuje z UEFA w zakresie taboru już od 2006 r. To właśnie autobusy niemieckiej marki woziły piłkarzy podczas Mistrzostw Świata w Niemczech w 2006 r. i podczas EURO 2008 w Austrii i Szwajcarii (na szczęście tytularny sponsor obu turniejów –Hyundai nie jest jeszcze zainteresowany autobusowym rynkiem autobusowym). W obu tych dwóch przypadkach uruchomiono gęstą sieć mobilnych punktów serwisowych Omniplus (w opcji „stadion”i „hotel”) oraz postawiono w stan gotowości wszystkie krajowe warsztaty. Taka pełna serwisowa mobilizacja były także ważnym czynnikiem przy wyborze oferty Setry przez konsorcjum Sinbad i RafTrans. Dlatego można spodziewać się, że już w przyszłym roku zobaczymy w naszym kraju liczne mobilne serwisy Daimlera (serwisowe Sprintery z 2-osobową załogą) oraz jeżdżące biura OmniPlus (jeden model Mercedes-Benz O405 i jedna Setra S415 GT-HD), które będą pełniły funkcje informacyjne, jak i socjalne dla obsługujących mistrzostwa kierowców autobusów. Przypomnijmy, że mecze w ramach EURO 2012 rozegrane zostaną w polskich miastach (Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku) oraz w miastach Ukrainy – w Kijowie, Doniecku, Lwowie i Charkowie. To spowoduje napływ kilkuset autobusów ekstra, która również będą wymagały obsługi technicznej. To będzie spore wyzwanie dla sieci serwisowej EvoBus Polska. Czy sobie poradzi? Patrząc na gotowe plany i pierwsze decyzje –raczej tak, natomiast jedno już jest pewne – Setra w przyszłym roku zanotuje jedną z najwyższych sprzedaży w naszym kraju.
Autobusy w barwach RafTransAutobusy w barwach RafTransAutobusy w barwach RafTrans