Polskie firmy na UITP 2019: Kiel Polska

infobus
25.07.2019 09:00

Podczas wystawy towarzyszącej Światowemu Kongresowi UITP, firma Kiel pokazała m.in nowy fotel do autokarów o nazwie Avance X, czyli zaktualizowanymodel klasycznego Avance.

W czerwcu – na wystawie UITP w Sztokholmie – firma Franz Kiel GmbH zaprezentowałaswoją szeroką gamę siedzeń autobusowych, które spełniają wszystkie wymagania operatorów.Producent pokazał wybrane modele z trzech swoich strategiczniych linii produktów: „City”, „Intercity”i „Coach”. Za pierwszą i drugą grupę odpowiada zakład produkcyjny Kiel Polska wNowym Tomyślu, który opracował w ostatnim czasie kilka nowości. Spośród nich największą popularnością -z racji bliskości fabryk produkujących autobusy miejskie – cieszy siępremierowy Citos. Wszechstronny, bezpieczny i wyjątkowo lekki.

-„Specjalna konstrukcja Citosa czyni go szczególniebezpiecznym: dwuczęściowa skorupa została zaprojektowana w taki sposób, abyodkształcać się w razie uderzenia, aby nie pękła i nie tworzyłaniebezpiecznych, ostrych krawędzi. Dzięki tej inteligentnej konstrukcjisiedzisko z łatwością przechodzi testy zderzeniowe – powiedział nam podczaswystawy Andrzej Mielcarek, dyrektor sprzedaży w Kiel Polska.

Uniwersalny Citos występuje w kilku wariantach:

  • Citos 10 (poziom komfortu 1) z wkładką z tworzywa sztucznegobez pokrowca z tkaniny;

  • Citos 20 (poziom komfortu 2) jest pokryty tkaniną bezpianki.

  • Citos 30 (poziom komfortu 3) oferuje piankę 10 mm z tyłu ipiankę 15 mm na siedzeniu. Ten model jest również dostępny z podgrzewanymisiedzeniami i portem USB.

  • Citos 40 (poziom komfortu 4) oferuje piankę 40 mm w oparciui 40 mm piankę na siedzeniu.

Wszystkie cztery poziomy komfortu są dostępne w obuszerokościach siedziska 420 mm i 450 mm.

Modułowy Verso

Koleina nowość z Nowego Tomyśla to Kiel Verso to rozwiązanie dozadań specjalnych w autobusie miejskim. Ten rodzaj siedzenia zostałzaprojektowany z myślą o obszarze wejściowym i tworzy dodatkowe miejsca wstrefie przeznaczonej dla wózków.

System modułowy pozwala zastosowanie go w sześciu wariantach- od podparcia po wygodne składane siedzisko, które można zamknąć w godzinachszczytu, gdy potrzebna jest dodatkowa przestrzeń. Dostępny jest tutaj szeregfunkcji, w tym blokada mechaniczna i elektryczna oraz lampka ostrzegawcza.

-„Niska waga oznacza, że ​​siedzisko spełnia najwyższewymagania pod względem wydajności i oferuje dobry stosunkiem ceny dowydajności. Oczywiście, model spełnia obowiązującą europejską normę palnościECE R118-2/3 – podkreśla Andrzej Mielcarek.

Poza miastem

W zakresie produktów „Intercity”, Kiel Polska oferuje modele Ligero, Lexxo iIdeo, które teraz mogą być wyposażone w składane podłokietniki. Są one wytrzymałei wysokiej jakości. Mimo to mają bardzo lekką konstrukcję i waży tylko 400 g. Konstrukcja jest zarówno innowacyjna, jak i ergonomiczna i doskonalepasuje do kształtu oparcia. Podłokietniki produkowane są z materiałównadających się do recyklingu – zgodnie z normą ISO 14001: 2015 i spełnia normęUE ECE R118-2.

Kolejna nowość to konsola multimedialna w Ligero 1000.

-„Jestto odpowiedź na rosnącą popularność smartfonów i innych urządzeń mobilnychpodczas podróży autobusem. Pod tym kątem w Ligero konstruktorzy Kiel opracowalipółokrągły uchwyt na urządzenia mobilne różnych rozmiarów różnych producentów,który został przymocowany z tyłu siedzenie. Urządzenie można bezpiecznieumieścić w uchwycie, aby pasażer mógł na przykład oglądać filmy w komfortowychwarunkach. Konsola jest standardowo wyposażona w port ładowania USB – opisuje Andrzej Mielcarek.

Ligero 1000 oferuje również szereg opcjonalnych funkcji, w tym ładowarka indukcyjna, któraumożliwia bezprzewodowe ładowanie; światło LED; tak zwana funkcja „dzwonka”,która pozwala pasażerom sygnalizować zatrzymanie autobusu bezpośrednio zkonsoli; i dwa praktyczne wieszaki.

Szwedzka premiera Avance X

Za produkcję autokarowych foteli Avance odpowiada turecki zakład produkcyjny Kiel. Opracował on niedawno wersjęAvance X, czyli zmodernizowany model popularnego Avance, dopasowany do wymagańnaszych czasów. Jest to już widoczne w nazwie: dodatkowe „X” oznacza nowoczesnąi dynamiczną linie siedziska.

Ponadto Avance X charakteryzuje się wysokim bezpieczeństwempasażerów. Inteligentne metalowe elementy z tyłu i poduszki pochłaniająwiększość siły w przypadku uderzenia. Jeśli chodzi o ergonomię, linie i metodykonstrukcyjne tego modelu z powodzeniem spełniają wymagania różnych rozmiarówpasażerów.

Szczególną cechą jest łączona regulacja oparcia i poduszki siedzenia: gdyoparcie jest pochylone do tyłu, poduszka siedzenia przesuwa się nieznacznie doprzodu i pochyla się w dół o dwa stopnie; zapewnia to, że pasażer nie czuje siętak, jakby wyślizgnął się z przodu siedzenia.

Przy takiej jakości wyposażenia i bezpieczeństwa pasażerów, fotelAvance X – dzięki zastosowaniu nowych materiałów, takich jak lżejsze,nowoczesne tworzywa sztuczne – waży tylko około 26 kg wraz z wszystkimidodatkami.

Dla niepełnosprawnych i MINI

W Sztokholmie Kiel przypomniał też swoje rozwiązania dlaosób na wózkach inwalidzkich w autokarach. Modele Avance 1030 i Avance Cinema1030 można przesuwać do przodu i do tyłu na  specjalnych listwach. Umożliwia to łatwetworzenie przestrzeni dla wózków inwalidzkich w zaledwie 15 minut. Poprzednierozwiązanie, a mianowicie usuwanie i ponowne instalowanie wielu foteli, stajesię zatem przeszłością.

Kolejna nowinka to system podłogowy „Rail-In” do pojazdówklasy M2. Tutaj Franz Kiel GmbH współpracuje z firmą Herrmann Schnierle GmbH zGersthofen. „Rail-In „pozwala na instalowanie foteli Kiel w minibusach. Systemprzetestowany przez TÜV jest łatwy w instalacji, stabilny, a jednocześnie oferujący niską wagę.