Polskie autobusy pojadą do Wenecji
Solaris podbija kolejny z symboli północnych Włoszech. Po Mediolanie nadszedł czas na Wenecję, gdzie wielkopolska firma dostarczy pierwszych 10 autobusów. Zgodnie z dotychczasowymi zamówieniami i generalnie troską miasta o środowisko naturalne, najnowszy kontralt ACTV SpA obejmuje pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG). Dlatego w układzie napędowym zamówionych egzemplarzy Urbino 12 zamontowane zostaną gazowe silniki Cummins, współpracujące z automatycznymi skrzyniami ZF. Ponadto ich wyposażenie obejmie klimatyzację przestrzeni pasażerskiej Konvecta Ul500 oraz tablice informacji pasażerskiej, system video-monitoringu i zapowiedzi głosowej firmy Ameli. Ponadto nad bezpieczeństw pasażerów i kierowcy będą czuwał systemy Fogmaker oraz TEQ (system kontroli wycieków gazu). Komfort wsiadania/wysiadania dla niepełnosprawnych pasażerów zapewni elektrycznie odkładana rampa najazdowa dla wózków. Gotowe Urbino 12 CNG pojawią się w taborze ACTV w połowie listopada tego roku. Wszystkie wystąpią jeszcze w stylistyce dotychczasowej generacji.
To jednak nie koniec weneckiej ekspansji Solarisa. ??Najprawdopodobniej złożymy też ofertę w kolejnym przetargu ogłoszonym przez ACTV SpA? ? mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solaris Bus&Coach. Tym razem w grę wchodzi zakup 10 autobusów o długości 12 metrów w wersji CNG oraz 7 szt. także o długości 12 metrów w wersji diesel.
Zintensyfikowane zakupu włoskiego przewoźnika wcale nie dziwą. Firma ACTV SpA posiada jedną z najstarszych flot autobusowych, która łącznie obejmuje ok. 400 pojazdów. Najliczniej reprezentowane są modele Iveco CityClass ? także w wersji CNG ? w liczbie ok. 100 szt. oraz Scania CN94 OmniCity ? w liczbie ok. 70 szt. Do tego dochodzą tak zasłużone marki dla włoskiej motoryzacji jak De Simon, Inbus czy Autodromo BusOtto. W ramach najnowszych dostaw (z 2010 roku) firma wzmocniła swoją flotę o takie pojazdy jak: Iveco Citelis 12M CNG (6), MAN Lion`s City G CNG (5) oraz BredaMenarinibus Vivacity (3). I zapewne ci sami producenci brali udział także w tegorocznym przetargu ACTC. Tym razem jednak ? podobnie jak przed rokiem w Mediolanie ? musieli uznać prymat polskiej firmy, która za 10 autobusów Urbino 12 CNG zaproponowała cenę 2 570 000 EUR netto. I wygrała.
Przypomnijmy, że dotychczas polski producent dostarczył włoskim przewoźnikom ok. 400 autobusów i trolejbusów, w tym 40 autobusów InterUrbino (najwięcej w Europie). Pojazdy z Bolechowa jeżdżą m.in. w Anconie, Bari, Bolonii, Cagliari, Genui, Neapolu, Parmie czy Rzymie. Sam tylko Mediolan posiada 85 autobusów Solaris Urbino 12 o wartości 22 mln euro (ten kontrakt obejmuje zarówno dostawę, jak i pięcioletnie serwisowanie pojazdów). Teraz do grona włoskich miast z ?jamnikami? dołączy także Wenecja.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: