Polskie Autobusy podsumowują rok 2007

infobus
19.02.2008 23:21
Produkcja autobusów M083 Libero dla firmy Mobilis w zakładach Jelcz S.A. Fot. Polskie Autobusy
Mimo pewnych zawirowań wokół fabryki w Jelczu, a także niekorzystnej sytuacji w ważnym dla grupy segmencie autobusów międzymiastowych, „Polskie Autobusy”mogą zaliczyć miniony rok do udanych. Łącznie, w 2007 r. obie fabryki reprezentowane przez spółkę wyprodukowały 456 autobusów, wobec 478 rok wcześniej. Z tego na rynek krajowy trafiły 384 autobusy (84,2%), a na eksport –72 szt. (15,8%). Produkcja fabryki Autosan SA na rynek krajowy wyniosła 250 autobusów (7 miejskich, 31 szkolnych, 210 między­miastowych i 2 turystyczne), zaś eksport wyniósł 71 sztuk pojaz­dów (Szwecja, Wielka Brytania, Węgry i Słowacja). W ZS Jelcz SA wyprodukowano na rynek krajowy 134 auto­busy miejskie, na eksport wysłano 1 autobus (Słowacja).
Produkcja autobusów H7-20MB Solina dla firmy Mobilis w zakładach Autosan S.A. Fot. Polskie Autobusy
W trakcie najpoważniejszych polskich targów branży komunikacyjnej w Kielcach – „Transexpo 2007”–produkowany w Au­tosanie autobus „Wetlina”oparty na podwoziu Mercedes Vario i oryginalnym nadwoziu otrzymał wyróżnienie. W Autosanie uruchomiono całkowicie nową produkcję wspo­mnianego modelu „Wetlina”. Zakłady Samochodowe Jelcz uruchomiły zaś seryjną produkcję ubiegłorocznego laureata wyróżnienia targów w Kielcach z poprzedniego roku – autobusu Libero, 8-metrowego pojaz­du z silnikiem z tyłu, który cieszy się wielkim zainteresowaniem odbiorców. Warto wspomnieć, iż produkcja „Libero”to wspólne osiągnięcie Autosana (dostawca podwozi) i Jelcza. Obydwie fabry­ki, skupione w grupie „Polskie Autobusy”w dalszym ciągu są naj­większym dostawcą autobusów na rynek krajowy.
Na podstawie: „Polskie Autobusy”19/2008