Polskie Autobusy: dobry początek roku
infobus
28.05.2006 20:47
Polskie Autobusy: dobry początek roku
Firma Polskie Autobusy początek 2006 r. może zaliczyć do szczególnie udanych. W I kwartale sprzedaż na krajowym rynku wyniosła 108 autobusów, czyli dokładnie dwa razy więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zapewniło to firmie wysoki, bo 44% udział w polskim rynku. W ręce klientów trafiły 74 autobusy marki Autosan oraz 34 marki Jelcz. Polskie Autobusy sprzedały do końca marca łącznie 66 autobusów międzymiastowych (54,55% udziału w rynku), 40 miejskich (39,61%) oraz dwa autobusy w innych segmentach. Szczególnie dużą popularnością cieszyły się autobusy Jelcz M125M Vecto (20 szt.) oraz Autosan H9/A090L (31 szt.) O znakomitym debiucie można mówić w przypadku modelu Solina –w ciągu I kwartału sprzedano 17 sztuk tego modelu, który trafił m.in. do PKS Gorzów Wielkopolski (4 szt.), PKS Myślenice (8 szt.) czy PKS Oława (2 szt.) W kwietniu, do przedsiębiorstwa PKiM Sandomierz trafiła także pierwsza Solina w wersji miejskiej (H7-20MB). Nadal rozwija się eksport. Oprócz 3 autobusów Jelcz M120M/4 Supero CNG dla węgierskiego przewoźnika Hajdu Volan, o których pisaliśmy w poprzednim wydaniu Infobusa, za granicę wyjechało także 5 autobusów A1012T Eagle RHD dla Wielkiej Brytanii, 2 autobusy H7-10 Trafic dla Rumunii oraz 1 egzemplarz autobusu H7-10MB Solina dla Szwecji. Podpisano także kolejną umowę na dostawy autobusów Autosan A1012T Lider na Węgry.