Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Polskie Autobusy dla Świdnicy, Jaworzna i Czeladzi

infobus
26.11.2006 14:51
19 października 2006 roku odbyło się uroczyste przekazanie do eksploatacji dwóch nowych autobusów marki Jelcz M101I Salus dla MPK Świdnica. Kilka dni później te pojazdy pojawiły się już w ruchu liniowym. Natomiast w ostatnich dniach października dotarł do przewoźnika z Jaworzna nowy autobus – Autosan H7-20.06MB Solina.
Przekazanie Jelczy dla MPK ŚwidnicaPrzekazanie Jelczy dla MPK ŚwidnicaPoświęcenie nowych pojazdów
Jelcze w MPK Świdnica
Autobusy M101I Salus (klasa midi) mają 10 metrów długości, są niskowejściowe i mogą pomieścić 74 osoby. Nowe jednostki są oszczędne, ekologiczne, oferują dobre warunki podróżowania zarówno pasażerom, jak i kierowcom. Wartość transakcji opiewa na 1,2 mln złotych. Warto dodać, że MPK Świdnica wprowadziło do nich monitoring. Jego zastosowanie zwiększy przede wszystkim bezpieczeństwo pasażerów –mówił Wiktor Karol, prezes MPK w Świdnicy. Nowe Jelcze są zapowiedzią sukcesywnej wymiany taboru i stopniowego wycofywania autobusów MPK Świdnica, które kilkanaście lat dzielnie służyły mieszkańcom. Zgodnie z założeniami „Zintegrowanego planu rozwoju transportu publicznego dla miasta Świdnicy”w latach 2007-2013 planowany jest zakup 26 nowych autobusów. Również te pojazdy mają być wyposażone w monitoring. Wraz z Urzędem Miejskim Przedsiębiorstwo będzie starać się pozyskać na ten cel środki unijne. Obecnie MPK dysponuje 43 autobusami, które pokonują rocznie ponad 1,5 mln kilometrów. 
Poświęcenie nowych pojazdówNowy Salus w barwach MPK Świdnica
Autosan w Jaworznie
W ostatnich dniach października dotarł do przewoźnika z Jaworzna nowy autobus klasy mini – Autosan H7-20.06MB Solina. To drugi tego typu pojazd dostarczony na naszym rynku. Elbud zdecydował się na jego zakup po testach autobusu użyczonego od ZKM Sandomierz. I to jak widać przyniosło efekt. Miejska Solina to konstrukcja oparta o podwozie MB814D Vario. Wyposażona jest w silnik MB OM904 LA o mocy 130kW i normie emisji spalin Euro-4. Ponadto zastosowano mechaniczną pięciobiegową skrzynię. W bezpiecznej jeździe pomaga kierowcy ABS i ASR. Do środka prowadzą dwoje drzwi;pierwsze jednoskrzydłowe otwierane na zewnątrz;drugie dwuskrzydłowe otwierane do środka. Aby dostać się na „pokład”autobusu pasażer musi pokonać dwa schodki. Wykończenie i umiejscowienie elementów wewnątrz pojazdu wykonano na zamówienie firmy. Naprzeciw każdych drzwi jest miejsce na wózek.
Solina w barwach Elbud JaworznoSolina w barwach Elbud Jaworzno
Liczba pasażerów, jaką autobus może jednorazowo przewieźć wynosi 18 na miejscach siedzących i 27 na stojących. Na system informacji pasażerskiej składa się przedni wyświetlacz, kasowniki i sterownik firmy R&G z Mielca. Na co dzień nowy autobus można spotkać na liniach obsługiwanych na zlecenie ZKKM Chrzanów.
Wnetrze nowego JelczaAutosan Solina w barwach przewoźnika z Jaworzna
PUP Sed-Baz kupiło 3 Jelcze Mastero
W dniu 18 listopada 2006 dotarł do zajezdni na Piaskach, pierwszy z trzech zamówionych Jelczy M121I „Mastero”. Jest to pierwszy zakup fabrycznie nowych autobusów od dłuższego czasu. Jelcz M121I wyposażony jest w silnik Iveco NEF spełniający normę emisji spalin EURO 3 o pojemności 5,88 dm3 i mocy maksymalnej 194kW (240 KM). Zastosowano czterobiegową skrzynię Voith D854.3E. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnia system ABS i ASR, a także układ zabezpieczający przed przypadkowym przyciśnięciem. Autobus jest wyposażony w szynę CAN i program sterujący KIBES.
Nowy Jelcz z CzeladziNowy Jelcz z CzeladziWnetrze nowego Jelcza
Wnętrze autobusu w zasadzie niczym się nie różni od swoich poprzedników. Na życzenie klienta naprzeciw trzecich drzwi zamontowano pojedyncze, a nie jak wcześniej można było spotkać podwójne siedzenia. Liftingowi uległa też deska rozdzielcza w kabinie kierowcy przez zastosowanie nowoczesnych przełączników, zegarów i wskaźników. Fotel kierowcy zastosowany w tym pojeździe należy do tych z „najwyższej półki”. Ma pełną regulację, jest podgrzewany i jest wyposażony w podłokietnik z lewej strony. Siedzenia dla pasażerów pochodzą od firmy ASTROMAL i mają oznaczenie AM2000City. Autobus może jednorazowo pomieścić 105 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Na urządzenia informacji pasażerskiej składają się 4 tablice informacyjne firmy Mobitec wraz ze sterownikiem oraz 3 kasowniki wraz ze sterownikiem firmy PIXEL.
Stanowisko pracy kierowcyMaestro z profiluWnetrze - widok na przód